duntel

۱۰۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تسویه حساب دانشگاه آزاد باید در زمان فارغ التحصیلی انجام شود چرا که داشتن کوچک ترین مبالغی از بدهی نیز در روند فارغ التحصیلی مشکل ایجاد می کند. دانشجویان برای پرداخت بدهی خود باید به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت پرداخت بدهی دانشجویی دانشگاه آزاد در این مرحله به بررسی کامل تسویه حساب دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • تسویه حساب دانشگاه آزاد
  • سایت تسویه حساب دانشگاه آزاد
  • نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد
    • دریافت گواهی موقت دانشگاه آزاد
    • مشاوره دانشگاه آزاد
    • سوالات متداول

تسویه حساب دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین اقدامات در زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد، تسویه حساب و پرداخت کامل بدهی ها می باشد. دانشجویان نباید هیچگونه بدهی به دانشگاه داشته باشند و در غیر این صورت امکان فارغ التحصیلی را نخواهند داشت. 

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار و به صورت اینترنتی انجام می شود. دانشجویان باید از مراحل و نحوه تسویه‌حساب در سامانه اطلاع داشته باشند تا بدهی خود را پرداخت کرده و بدون هیچ مشکلی مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. 

 

سایت تسویه حساب دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد جز محبوب ترین دانشگاه ها در کشور است که دانشجویان بسیار زیادی در حال تحصیل در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه شهریه پرداز است و دانشجویان برای تحصیل در هر ترم تحصیلی موظف به پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشند. 

دانشجویان می توانند از وام دانشجویی و یا قسط بندی شهریه نیز استفاده کرده و از این طریق شهریه خود را پرداخت کنند. با وجود تمامی امکانات در نظر گرفته شده، در پایان تحصیل دانشجویان باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت نمایند. 

سایت تسویه حساب دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار می باشد. آموزشیار سایت یکپارچه دانشگاه آزاد است و دانشجویان تمامی واحدهای دانشگاه آزاد باید برای انجام امور دانشجویی و پرداخت شهریه خود به آن مراجعه نمایند. این سامانه با آدرس edu.iau.ac.ir در دسترس تمامی دانشجویان می باشد. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد

برای پرداخت بدهی و تسویه‌حساب دانشگاه، دانشجویان باید به سامانه آموزشیار با آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. به منظور سهولت کار برای شما دانشجویان گرامی، در ادامه به توضیح کامل تمامی مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد پرداخته ایم. 

1️⃣ با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir وارد سامانه آموزشیار شوید. 

2️⃣ در قسمت ورود به سیستم دانشجویان اطلاعات خود را درج کرده و وارد پورتال دانشجویی خود شوید.

 

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو و سپس مدیریت پرداخت ها کلیک کنید. 

 

 

 

4️⃣ در این قسمت تمامی موارد باید صفر باشد و در صورت داشتن بدهی می توانید با انتخاب گزینه مشاهده و پرداخت، تسویه حساب خود را انجام دهید. 

 

 

5️⃣ حداقل مبلغ را وارد کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک نمایید.

 

 

6️⃣ درگاه پرداخت را انتخاب نمایید. 

7️⃣ وارد صفحه پرداخت شده و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب بدهی خود را بپردازید. 

 

دریافت گواهی موقت دانشگاه آزاد

دانشجویانی که تحصیل خود را تمامی کرده اند، باید برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی شان اقدام کنند. صدور گواهی اصلی فارغ التحصیلی معمولا زمانبر است و با توجه به نیاز فارغ التحصیلان برای دریافت مدرک، گواهی موقتی برای آنان در زمان کوتاه تر صادر می شود که می توانند برای مواردی مثل استخدام یا ثبت نام مقاطع بعدی تحصیلی از آن استفاده کنند. 

دانشجویان برای دریافت گواهی موقت، باید ابتدا تسویه حساب دانشگاه آزاد را انجام دهند و پس از آن با مراجعه حضوری به دانشگاه و ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل مراحل اداری، گواهی خود را دریافت نمایند. مدتی پس از صدور گواهی موقت، دانشنامه اصلی نیز صادر می شود و می توانید با مراجعه به دانشگاه آن را دریافت نمایید. 

 

مشاوره دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد را دارند، باید ابتدا بدهی خود را در سایت آموزشیار پرداخت کرده و سپس با مراجعه حضوری به دانشگاه، مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهند. داشتن بدهی به دانشگاه حتی مبالغ بسیار اندک موجب بروز مشکل در فارغ التحصیلی خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تسویه حساب دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در مراحل فارغ التحصیل با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای تسویه حساب دانشگاه به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

    سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد که پرداخت ها نیز در آن انجام می شود سامانه آموزشیار می باشد.

  2. برای تسویه حساب چه باید کرد؟

    مراحل پرداخت بدهی در سامانه آموزشیار به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. آیا می توان بدهی دانشگاه را به صورت حضوری پرداخت کرد؟

    خیر تنها راه پرداخت شهریه و بدهی های دانشجویی از طریق سایت آموزشیار می باشد و به هیچ عنوان امکان پرداخت حضوری وجود ندارد. 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: تسویه حساب دانشگاه آزاد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مشاهده نمرات دانشگاه آزاد برای دانشجویان این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. پس از برگزاری امتحانات، تمامی دانشجویان به دنبال مشاهده کارنامه خود می باشند تا بر اساس نمرات خود و قبولی یا عدم قبولی در برخی از دروس برای انتخاب واحد ترم جدید برنامه ریزی کنند. در این مطلب به بررسی کامل نحوه مشاهده نمره دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • زمان مشاهده نمرات دانشگاه آزاد
  • نحوه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد
    • تحصیل در دانشگاه آزاد
    • سوالات متداول

زمان مشاهده نمرات دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد سامانه اختصاصی خود را راه اندازی کرده است که با عنوان سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شناخته می شود. در این سامانه داوطلبان می توانند امور آموزشی مثل انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات و غیره را به صورت اینترنتی انجام دهند. 

مدتی پس از برگزاری امتحانات دانشگاه های آزاد، نمرات دانشجویان از طرف اساتید اعلام شده و در سایت آموزشیار بارگزاری می شود. دانشجویان برای نمرات ثبت شده خود باید به سامانه آموزشیار مراجعه نمایند. با توجه به اهمیت مشاهده نمرات دانشگاه آزاد در این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به آن خواهیم پرداخت. 

 

همانطور که گفته شد اساتید پس از برگزاری هر یک از امتحانات پایان ترم، برگه داوطلبان را بررسی کرده و سپس نمرات را در آموزشیار ثبت می کنند. زمان مشخصی برای بارگزاری و مشاهده نمرات دانشگاه‌آزاد وجود ندارد و دانشجویان باید منتظر اعلام نمرات از سوی اساتید باشند. 

به طور کل محدود زمان مشاهده نمرات دانشگاه آزاد پس از پایان هر امتحان تا شروع انتخاب واحد ترم جدید می باشد. در این بازه زمانی داونشجویان باید با پیگیری سامانه از نمرات خود مطلع شوند. برای اطلاع از حدول زمانبندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

نحوه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد

تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار، نمرات و کارنامه خود را دریافت نمایند. هر دانشجو در سایت آموزشیار پورتال دانشجویی مجزایی دارد که نمرات او در آن ثبت می شود. نحوه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد. 

👈 ورود به سایت آموزشیار

‌👈 کلیک بر روی گزینه دانشجو

👈 درج نام کاربری و رمز عبور

‌👈 انتخاب ترم مورد نظر

👈 انتخاب گزینه ثبت نام دروس دانشجو

‌👈 انتخاب گزینه اعتراض به نمره در نیمسال جاری

 

راهنمای تصویری

1️⃣ با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir یا سایت آموزشیار وارد سامانه شوید. 

2️⃣ گزینه دانشجو را انتخاب نمایید. 

 

 

3️⃣ تمامی قوانین را در پنجره های باز شده تایید نمایید. 

 

 

4️⃣ در صفحه جدید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید. 

 

 

5️⃣ کد ارسال شده در برنامه ایگپ را در کادر مربوطه وارد نمایید. 

6️⃣ در بالای صفحه گزینه انتخاب را بفشارید و نیمسال تحصیلی مورد نظر خود را مشخص کنید. 

7️⃣ در پورتال دانشجویی خود از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کنید.

8️⃣ گزینه ارسال درخواست اعتراض به نمرات دانشگاه آزاد در نمیسال جاری را انتخاب کرده و نمرات خود را مشاهده نمایید. 

 

بخوانید: ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 

 

تحصیل در دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده کارنامه خود باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و پس از ورود به پورتال دانشجویی شان، نمره خود را مشاهده نمایند. پس از برگزاری هر امتحان تا زمان انتخاب واحد ترم جدید نمره دانشجویان در سامانه ثبت خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مشاهده نمرات دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای مشاهده نمرات دانشگاه آزاد به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

    نمرات دانشجویان دانشگاه آزاد در تمامی واحدها از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود. 

  2. زمان مشاهده معدل و نمره چه تاریخی است؟

    تاریخ مشخصی برای مشاهده نمرات وجود ندارد و نمرات معمولا پس از برگزاری امتحانات اعلام می شود. 

  3. نحوه دریافت نمره به چه صورت است؟

    راهنمای کامل دریافت نمرات در متن مقاله به طور کامل آورده شده است. 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: مشاهده نمرات دانشگاه آزاد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند یکی از گزینه ها برای داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در شعبه های بین المللی این دانشگاه را دارند. این دانشگاه به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند و داوطلبان باید اط سوابق تحصیلی خوبی برخوردار بوده و شرایط نام نویسی را نیز داشته باشند. اطلاع از جزییات ثبت نام در دانشگاه پیام نور هند الزامی است چراکه در غیر این صورت در روند ثبت نام با مشکل مواجه خواهند شد. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام دکترا پیام نور هند خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند
  • زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند
  • شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند
    • شرایط عمومی ثبت نام دکتری پیام نور هند
    • شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری پیام نور هند
  • نحوه ثبت نام دکتری پیام نور هند
    • اعلام نتایج دکتری پیام نور هند
    • مشاوره دکتری پیام نور هند
    • سوالات متداول

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند

یکی از شعبه های بین المللی دانشگاه پیام نور، شعبه هندوستان می باشد که دانشجویان می توانند به صورت بدون آزمون در آن ثبت نام نمایند. نحوه پذیرش شعبه های بین المللی دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و داوطلبان با معدل بالا امکان پذیرش در این دانشگاه را خواهند داشت. 

جزییات مربوط به ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند هر ساله در سامانه pnu.ac.ir و از طریق دفترچه راهنما ثبت نام منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. افرادی که قصد نام نویسی و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور شعبه هند را دارند، باید از جزییات ثبت نام در این دانشگاه مطلع شوند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

بخوانید: پذیرش دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

 

 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند

هر ساله شعبه های بین المللی پیام نور در زمان مشخصی شروع به ثبت نام و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کنند. داوطلبان ثبت نام در شعبه های بین المللی دانشگاه پیام نور باید در مدت زمان تعیین شده اقدام کرده و درخواست خود برای پذیرش را ارسال نمایند. در صورت از دست دادن زمان نام نویسی، باید تا ترم تحصیلی بعدی صبر کرد. 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما به طور کلی و با توجه به روند هر ساله می توان گفت که این دانشگاه در مهر ماه شروع به ثبت نام دانشجویان دکتری در نیمسال اول می نماید. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت‌نام دکتری پیام نور هند، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی ثبت نام می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند

برای ثبت نام در شعبه هندوستان دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری، داوطلبان باید شرایطی را دارد باشند. در صورت عدم داشتن شرایط لازم، امکان ثبت نام برای داوطلب وجود نخواهد داشت. شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد. 

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری پیام نور هند

✅ ایمان به دین اسلام و یا ادیان مورد تایید

‌✅ اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران

✅ اقلیت های دینی نباید متجاهر به نقص احکام اسلامی باشند.

‌✅ داشتن پاسپورت معتبر و مدارکی مبنی بر حضور در کشور هند

✅ نداشتن اعتیاد، سابقه کیفری و فساد اخلاقی

✅ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان

‌✅ نداشتن مشکل قانونی برای خروج از کشور

✅ تاییدیه صلاحیت عمومی از طرف هیات مرکزی گزینش دانشجو

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری پیام نور هند

✅ داشتن معدل حداقل 16

✅ تحصیل به صورت تمام وقت

‌✅ انتخاب رشته متناسب با مقطع ارشد

✅ داشتن مدرک ارشد یا دکتری عمومی مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت 

✅ معادل سازی مدرک برای فارغ التحصیلان خارج از کشور ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند

‌✅ فارغ التحصیلی تا آخر شهریور 1403 برای داوطلبان سال آخر کارشناسی ارشد

✅ تحصیل به زبان فارسی 

 

بخوانید: دکتری دانشگاه پیام نور

 

 

نحوه ثبت نام دکتری پیام نور هند

ثبت نام دکتری پیام نور هند به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان با آدرس reg.pnu.ac.ir انجام می شود. در سال های قبل داوطلبان باید مدارک خود را از طریق ایمیل info@pnu.global ارسال می کردند و پس از مدتی از طریق تماس تلفنی پیگیری های لازم را انجام می دادند.

در حال حاضر روند ثبت‌نام دکتری پیام نور هند بسیار ساده است و داوطلبان تنها باید به سایت گلستان مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات، مدارک خود را بارگزاری کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام نهایی مشروط به موفقیت در مصاحبه تخصصی نیز می باشد. روند ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند طبق روند سال گذشته به صورت زیر می باشد.

1️⃣ به سایت گلستان با آدرس pnu.ac.ir مراجعه نمایید.

 

 

2️⃣ دفترچه راهنما ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید.

3️⃣ پس از اطلاع از شرایط و مدارک لازم و رشته های مربوطه، کد رشته محل های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایید.

5️⃣ فرم ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز بارگزاری کنید.

6️⃣ ثبت نام را نهایی کرده و کد پیگیری خود را دریافت نمایید.

 

اعلام نتایج دکتری پیام نور هند

مدت کوتاهی پس از انتخاب رشته و ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند، نتایج منتشر شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت pnu.ac.ir نتیجه ثبت نام خود را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که برای پذیرش نهایی باید در مصاحبه تخصصی نیز شرکت نمایید.

برای جلسه مصاحبه حتما مدارک لازم یعنی مدارک هویتی و تحصیلی و رزومه علمی خود را به همراه داشته باشید. در صورت داشتن سوال در مورد مصاحبه دکتری پیام نور و آمادگی برای آن می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید.

 

مشاوره دکتری پیام نور هند

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور هند را دارند، باید واجد شرایط لازم بوده و در زمان تعیین شده اقدام به نام نویسی نمایند. تحصیل در شعبه های بین المللی دانشگاه پیام نور تنها به زبان فارسی امکان پذیر است و یکی از شروط پذیرش نیز تسلط به زبان فارسی می باشد. 

چنانچه هرگوه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

بخوانید: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری پیام نور هند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند به چه صورت است؟

    برای ثبت نام باید از طریق سایت گلستان اقدامات لازم را انجام دهید.

  2. شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور هند چیست؟

    در متن مقاله به صورت کامل به شرایط نام نویسی پرداخته شده است.

  3. آیا امکان تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور هند و تحصیل در دانشگاه های داخل کشور وجود دارد؟

    خیر داوطلبان تنها می توانند در یک دانشگاه تحصیل کنند و در صورت پذیرش در دانشگاه پیام نور هند امکان نام نویسی در دانشگاه های داخل کشور وجود ندارد. 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: دکتری دانشگاه پیام نور هند

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات به صورت بدون آزمون می باشد و دانشجویان داخل و خارج از کشور می توانند برای نام نویسی در این دانشگاه اقدام کنند. داوطلبان می توانند در هر دو نیمسال تحصیلی در دانشگاه ثبت نام نمایند. تحصیل در این دانشگاه مستلزم داشتن شرایط و مدارک لازم می باشد. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام دکترا دانشگاه پیام نور امارات پرداخته ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات
  • زمان ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات
  • شرایط ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات
    • شرایط عمومی
    • شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات
  • نحوه ثبت نام دکتری پیام نور امارات
    • رشته های دکترا پیام نور امارات
    • اعلام نتایج دکترا پیام نور امارات
    • شهریه دکتری پیام نور امارات
    • مشاوره دکتری پیام نور
    • سوالات متداول

ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات

دانشگاه پیام نور امارات یکی از شعبه های بین المللی پیام نور است که به صورت بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبانی که شرایط لازم را داشته باشند و سوابق تحصیلی شان عالی باشد، امکان پذیرش و ادامه تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت. اطلاعیه های مربوط به ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات از طریق سامانه pnu.ac.ir منتشر می گردد.

هر ساله دانشگاه پیام نور دفترچه راهنما را منتشر می کند که در آن لیست رشته ها، شرایط ثبت نام دکتری پیام نور امارات و دیگر جزییات مربوط به دکترا پیام نور امارات در آن منتشر می گردد. داوطلبان باید از جزییات ثبت نام اطلاع کامل داشته باشند تا در این روند با مشکلی مواجه نشوند.

 

بخوانید: دکتری خارج از کشور دانشگاه پیام نور

 

 

زمان ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات

دانشگاه پیام نور دارای شعب بین المللی هست که دانشجویان می توانند به صورت بدون آزمون در آن به تحصیل بپردازند. زمان ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات در سال تحصیلی جدید هنوز مشخص نشده است. ثبت نام در نیمسال اول از 4 تا 14 مهر ماه بود و داوطلبان باید در این بازه اقدامات لازم را انجام می دادند. 

زمان ثبت نام در نیمسال تحصیلی دوم هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روند ثبت نام در سال گذشته انتظار می رود که در سال جاری نیز ثبت نام مانند سال گذشته در فروردین ماه انجام شود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات این مطلب بروزرسانی خواهد شد و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات

داوطلبان برای ثبت نام دکترا پیام نور امارات باید شرایط لازم را داشته باشند و در این صورت امکان نام نویسی نخواهند داشت. شرایط ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد. 

 

شرایط عمومی

✅ ایمان به دین اسلام و یا ادیان مورد تایید

✅ اقلیت های دینی نباید متجاهر به نقص احکام اسلامی باشند. 

✅ اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران 

✅ عدم اعتیاد، سابقه کیفری و فساد اخلاقی

✅ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان

✅ داشتن پاسپورت معتبر و مدارکی مبنی بر حضور در کشور امارات

✅ عدم مشکلات قانونی برای تردد و خروج از کشور

✅ تاییدیه صلاحیت عمومی از طرف هیات مرکزی گزینش دانشجو

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات

✅ ارائه مدرک ارشد یا دکتری عمومی که به تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت رسیده باشد. 

✅ داشتن معدل حداقل 16

✅ دانش آموختگان خارج از کشور باید معادل سازی مدرک انجام دهند. 

✅ تحصیل به صورت تمام وقت

✅ فارغ التحصیلی تا حداکثر تاریخ 3 شهریور 1402 برای داوطلبان سال آخر کارشناسی ارشد

✅ انتخاب رشته متجانس با مقطع قبلی

✅ امکان تحصیل در دو یا چند رشته در ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات وجود ندارد. 

✅ زبان تحصیل در این دانشگاه فارسی می باشد.

 

بخوانید: دکتری دانشگاه پیام نور

 

 

نحوه ثبت نام دکتری پیام نور امارات

ثبت‌نام دکتری پیام نور امارات به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان با آدرس reg.pnu.ac.ir انجام می شود. در سال های قبل داوطلبان باید مدارک خود را از طریق ایمیل info@pnu.global ارسال می کردند و پس از مدتی از طریق تماس تلفنی پیگیری های لازم را انجام می دادند. 

اما هم اکنون روند ثبت‌نام دکتری پیام نور امارات بسیار ساده شده است و داوطلبان تنها کافیست به سایت گلستان مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات، مدارک خود را نیز بارگزاری کنند. توجه داشته باشید که ثبت نام نهایی مشروط به موفقیت در مصاحبه تخصصی نیز می باشد. روند ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات طبق فرایند سال گذشته به صورت زیر می باشد.

1️⃣ داوطلبان باید به آدرس pnu.ac.ir مراجعه نمایند.

 

 

2️⃣ دفترچه راهنما را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید.

3️⃣ پس از اطلاع از شرایط و مدارک لازم و رشته های مربوطه، کد رشته محل های مورد نظر خود را اولویت بندی نمایید.

4️⃣ فرم ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور امارات را تکمیل کرده و مدارک خود را نیز بارگزاری کنید.

5️⃣ ثبت نام را نهایی کرده و کد پیگیری خود را دریافت کنید.

 

رشته های دکترا پیام نور امارات

داوطلبانی که قصد ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات در مقطع دکترا را دارند، باید توجه داشته باشند که تمامی رشته های تحصیلی در این دانشگاه ارائه نمی شود. لیست رشته های دکتری پیام نور امارات به طور کامل در دفترچه راهنما ثبت‌نام ارائه می شود. در ادامه برخی از رشته ها را آورده ایم. 

ریاضی کاربردیروان شناسی سلامتبرنامه ریزی آموزش از دور

آموزش زبان انگلیسیزبان و ادبیات فارسیحقوق بین الملل عمومی

مدیریت بازرگانی

 

اعلام نتایج دکترا پیام نور امارات

مدتی پس از انتخاب رشته و ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات نتایج منتشر می شود و داوطلبان می توانند از طریق سامانه pnu.ac.ir نتیجه نام نویسی خود را مشاهده نمایند. داوطلبان برای پذیرش نهایی باید در مصاحبه تخصصی نیز شرکت نمایند. برای جلسه مصاحبه حتما مدارک لازم یعنی مدارک هویتی و تحصیلی و رزومه علمی خود را به همراه داشته باشید. در صورت داشتن سوال در مورد مصاحبه دکتری پیام نور می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

شهریه دکتری پیام نور امارات

دانشگاه پیام نور شهریه پرداز می باشد و تمامی دانشجویان باید برای ادامه تحصیل در هر ترم شهریه خود را پرداخت نمایند. شهریه ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات هر ساله با توجه به مصوبه هیات امنا تعیین می گردد و همچنین این هزینه به صورت ارزی می باشد. 

این دانشگاه هیچ گونه تسهیلات مالی مثل وام، خوابگاه و تخفیف ارائه نمی دهد و دانشجویان موظف به پرداخت کامل مبلغ شهریه مصوب می باشند. در صورتی که شهریه خود را پرداخت نکنید، به عنوان دانشجوی انصرافی محسوب خواهید شد. 

 

مشاوره دکتری پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور امارات باید ببه این نکته توجه داشته باشند که زبان تحصیل در این دانشگاه فارسی می باشد و دانشجویان غیر فارسی زبان نیز برای ثبت نام باید به این زبان تسلط کامل داشته باشند. پس از ثبت نام در این دانشگاه امکان نام نویسی و ادامه تحصیل در هیچ یک از دانشگاه های داخل کشور وجود نخواهد داشت. 

چنانچه هرگوه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور امارات برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور امارات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات به چه صورت است؟

    داوطلبان برای نام نویسی باید از طریق سایت گلستان اقدامات لازم را انجام دهند. 

  2. شرایط ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات چیست؟

    در متن مقاله به صورت کامل به شرایط نام نویسی پرداخته شده است. 

  3. آیا می توان به زبان انگلیسی به تحصیل در دانشگاه پیام نور امارات پرداخت؟

    خیر زبان رسمی این دانشگاه فراسی می باشد و تمامی دانشجویان باید به زبان فارسی مسلط باشند. 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: ثبت نام دکتری پیام نور دانشگاه امارات

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چگونه می باشد؟ آزمون دکتری برای تمام متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه و غیرروزانه و دانشگاه آزاد به طور مشترک اجرا می‌شود. متقاضیان در بازه زمانی که از طرف سازمان سنجش مشخص می‌شود، می‌توانند اقدام به ثبت نام در آزمون دکتری کنند. از مرحله ثبت نام در آزمون دکتری تا رسیدن به پذیرش نهایی این مقطع تحصیلی، شامل فرایندی است که گذر از هر مرحله از آن برای تمام داوطلبان ضروری است. در این مقاله راهنما مراحل و نحوه ثبت نام دکتری 1404 شرح داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

  • نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
  • مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1404 
    • خرید کارت اعتباری 
    • راهنما تصویری گام به گام
    • نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری
    • مشاوره آزمون دکتری
    • سوالات متداول

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری به طور معمول هرسال در آبان ماه انجام می‌گیرد. متقاضیان درنظر داشته باشند که آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت ادغام شده و مشترک برگزار می‌شود. بدین ترتیب با ثبت نام و شرکت در یک آزمون واحد، می‌توان شانس خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سراسری و آزاد را امتحان کرد.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات مربوط به نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت مشترک از طریق سایت ثبت نام دکتری انجام می‌گیرد. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد، دانشگاه‌های سراسری و آزاد مسیری جداگانه پیش روی داوطلب خواهند گذاشت.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دکتری

 

مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1404 

ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. متقاضیان با طی چند مرحله قادر خواهد بود تا ثبت نام خود را تکمیل کرده و منتظر برگزاری آزمون دکتری باشند. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به تفکیک مراحل شرح داده شده است.

✅دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام 

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅خرید کارت اعتباری

✅تکمیل فرم ثبت نام 

✅دریافت کد رهگیری ثبت نام 

 

خرید کارت اعتباری 

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری همانند سایر آزمون‌های سراسری، نیاز به پرداخت هزینه از طرف متقاضی دارد. هزینه ثبت نام دکتری از طریق خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش پرداخت می‌شود. نحوه ثبت نام آزمون دکتری و خرید کارت اعتباری آزمون دکتری به شرح زیر است.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

 

 

2️⃣ گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید. 

 

 

3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام” کلیک کنید. 

 

 

4️⃣لینک فعال “سیستم خرید کارت و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۴ ” را انتخاب نمایید.

5️⃣گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1404 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

 

 

6️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری فرم زیر را با استفاده از اطلاعات خواسته شده تکمیل کرده و جهت ورود به درگاه بانکی گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب کنید.

 

 

7️⃣اطلاعات نمایش داده شده را تایید کرده و تیک عبارت ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید و در پایان گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب نمایید.

 

 

8️⃣اطلاعات کارت بانکی خود را در فرم پیش رو و  وارد کرده و گزینه ” پرداخت ” را انتخاب کنید. 

 

 

9️⃣سریال 12 رقمی را دریافت کرده و  از آن جهت انجام ادامه فرایند نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1404 استفاده کنید.

 

 

راهنما تصویری گام به گام

فرم ثبت نام آزمون دکتری به شکل اینترنتی و مطابق با مدارک فردی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب نیز در این فرم مورد نیاز خواهد بود. فرایند دسترسی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر است.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و وارد بخش ” دکتری تخصصی ” شوید.

 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

 

3️⃣لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) ” را انتخاب نمایید.

4️⃣موارد ارائه شده در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ را مطالعه کرده و گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

 

 

5️⃣سریال 12 رقمی کارت اعتباری را درج کرده و روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید. 

 

 

6️⃣فایل اسکن شده عکس داوطلبی بر اساس استانداردهای ذکر شده را بارگزاری کرده و سپس با استفاده از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه ” وارد مرحله بعد شوید. 

 

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری

پیش از تکمیل فرم ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را به دقت مورد مطالعه قرار دهید؛ درصورتی که در مسیر نحوه ثبت نام آزمون دکتری با سوالی روبرو شدید می‌توانید با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در این مورد مشورت کنید.

 

بند ۱ تا ۲۶

✅اولین قسمت مربوط به اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان است. برای ورود این اطلاعات نهایت دقت را به کار ببندید و حتما اطلاعات را از روی شناسنامه وارد کنید.

 

 

✅داوطلبان دین خود را دراین مرحله انتخاب می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه هستند می‌توانند در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری وضعیت خود را مشخص نمایند.

 

 

✅این بخش مربوط به کدمحل تولد، کد صدور محل شناسنامه، کد وضعیت نظام وظیفه و اطلاعات مربوط به اتباع خارجی است. داوطلبانی که دارای معلولیت هستند یا چپ دست می‌باشند باید در این مرحله وضعیت خود را مشخص کنند. 

 

 

✅داوطلبان باید در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ وضعیت تحصیلی یا فارغ التحصیلی خود را مشخص کنند.

 

 

✅داوطلبان باید گروه امتحانی موردنظر خود را در این مرحله انتخاب می‌کنند. همچنین کد مجموعه امتحانی و زبان مجموعه امتحانی خود را انتخاب نمایند. کدهای امتحانی در صفحات 29 الی 69 دفترچه راهنمای ثبت نام قابل دسترسی است.

 

 

✅در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری، داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی هستند باید اطلاعات مربوط به این مقطع را وارد نمایند.

 

 

بند ۲۷ تا ۴۴

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی کارشناسی خود را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان در این مرحله باید وارد شود.

 

 

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی خود، کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان باید وارد شود.

 

 

✅داوطلبان در این مرحله اطلاعات مربوط به وضعیت اشتغال خود را تکمیل می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه مربیان هستند باید ردیف 35 را انتخاب کنند. سایر داوطلبان نیز می‌توانند در ردیف‌های 36 تا 38 وضعیت اشتغال خود را در این فرم وارد نمایند.

 

 

✅در این مرحله باید شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، آدرس و کدپستی خود را دقیق وارد نمایند. همچنین ردیف شماره 40 که مربوط به شهرستان محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی داوطلب خواهد بود. کد شهرستان به چند طریق قابل دستیابی است. از صفحات 27 و 28 دفترچه می توانید کد ها را استخراج کنید. 

 

 

✅در نهایت باید شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری می‌باشد را دریافت کنید و آن را تا زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نگه دارید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره آزمون دکتری

نکته حائز اهمیت درمورد فرم ثبت‌نام این است که نیازی به تکمیل همه قسمت ها نیست، اما باکس هایی که با علامت ستاره مشخص شده اند حتما باید تکمیل شوند. ثبت نام آزمون قابل تمدید و ویرایش است اما توصیه ما به شما این است ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و نهایت دقت را در تکمیل فرم به کار ببرید. برای اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

داوطلبان باید درنظر داشته باشند که شرکت در آزمون دکتری و کسب رتبه در آن، تنها مسیر رسیدن به پذیرش مقطع دکتری نیست. در مقطع دکتری برای پذیرش نهایی، مصاحبه‌ای به عمل می‌آید که حضور داوطلب در این مصاحبه ضروری است. سنجش داوطلبان برای مقطع دکتری تخصصی طبق معیارهای زیر انجام می‌شود. . مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو برای کسب بهترین نتیجه در این راه کنار داوطلبین هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله نحوه ثبت‌نام و نام نویسی به صورت گام به گام تصویری شرح داده ایم.

  2. مدارک لازم برای ثبت‌نام چه مدارکی می باشد؟

    داوطلبان باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را زمان نام نویسی وارد کنند.

  3. آیا سیستم، تاییدیه ثبت‌نام را در اختیار داوطلب قرار خواهد داد؟

    بله پس از انجام فرآیند نام نویس سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: مراحل ثبت نام دکتری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

رشته های بدون شرط تجانس دکتری ۱۴۰۴ کدام اند؟ یکی از شرایط ثبت نام آزمون دکتری رعایت شرط تجانس رشته انتخابی با مدرک مقطع کارشناسی ارشد داوطلب می باشد. با این حال در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دکتری 1404 برخی رشته ها وجود دارند که از شرط تجانس برخوردار نیستند. متقاضیان مجاز هستند، بدون توجه به رشته فارغ التحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته هایی که در این لیست قرار دارد، نمایند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از رشته های متجانس دکتری آشنا شویم.

 

فهرست مطالب

  • رشته های بدون شرط تجانس دکتری ۱۴۰۴
  • لیست رشته های بدون شرط تجانس آزمون دکتری 1404
  • نحوه شرکت در مجموعه رشته های غیر متجانس دکتری
    • مشاوره شرکت در آزمون دکتری
    • سوالات متداول

رشته های بدون شرط تجانس دکتری ۱۴۰۴

برای ثبت نام در آزمون دکتری، رعایت شرط رشته های متجانس دکتری ضرورت دارد؛ به عبارتی تمامی متقاضیان باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مرتبط با رشته امتحانی خود را داشته باشند تا بر اساس شرایط ذکر شده، بتوانند در کنکور دکتری شرکت کنند.

البته برخی از داوطلبان دکتری نیز مایل هستند که در رشته‌هایی غیر همسان با رشته مقطع کارشناسی ارشد خود نام نویسی کنند؛ سازمان سنجش آموزش کشور فرصتی را برای داوطلبانی فراهم کرده که تمایل دارند در رشته‌ای به غیر از رشته تحصیلی خود در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

بنابراین در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، لیست رشته های متجانس دکتری در کنار لیست رشته های غیرمتجانس منتشر می شود. به عبارتی بهتر تمامی داوطلبان باید در رشته ای مرتبط با رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع ارشد، در مقطع دکتری تحصیل کنند اما تحصیل در برخی رشته های غیرمتجانس که سازمان سنجش آن ها را مشخص می کند نیز امکان پذیر می باشد.

رشته های غیرمتجانس دکتری در تمامی زیرگروه‌ها شامل علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی و علوم پایه  ارائه می شود.

 

بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری

 

 

لیست رشته های بدون شرط تجانس آزمون دکتری 1404

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، در صورتی که تمایل دارند، در رشته های بدون شرط تجانس دکتری نام نویسی کنند. می‌توانند از میان رشته‌های امتحانی که سازمان سنجش آن را منتشر می کند، انتخاب کنند.

بنابراین تمامی داوطلبان موظف به انتخاب رشته‌های متجانس دکترا هستند اما در برخی رشته ها استثنا وجود دارد، به طوری که بدون نیاز به شرط تجانس می توان از میان آن ها انتخاب کرد.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

اگر داوطلبی تصمیم به انتخاب رشته های متجانس دکتری ندارد و می خواهد در مجموعه امتحانی مورد علاقه و غیرهمنام با مدرک کارشناسی ارشد خود نام نویسی کند، باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری به سایت سنجش مراجعه نماید و پس از دانلود و مطالعه دفترچه و همینطور اطلاع از لیست رشته های بدون شرط تجانس دکتری، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه جدولی که در بردارنده لیست رشته‌های بدون تجانس آزمون دکتری می باشد را آورده ایم :

گروه آزمایشیرشته

علوم انسانیفلسفه تعلیم و تربیت

برنامه‌ریزی درسی

مدیریت آموزشی

تکنولوژی آموزشی

آموزش عالی

مدیریت بازرگانی و راهبردی

مدیریت دولتی

مدیریت صنعتی

مدیریت رسانه و اطلاعات

مدیریت پیشگیری از جرم، جرم‌یابی و ایمنی ترافیک

مدیریت فناوری اطلاعات

کارآفرینی، آینده‌پژوهی و مدیریت تکنولوژی

گردشگری ( تمامی رشته‌‌های علوم انسانی )

مالی

محیط‌ زیست

علوم پایهکلیه رشته‌‌ها

فنی و مهندسیکلیه رشته‌‌ها

کشاورزی و منابع طبیعیکلیه رشته‎‌ها به جز رشته و گرایش‌ های علوم و مهندسی جنگل

 

بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

نحوه شرکت در مجموعه رشته های غیر متجانس دکتری

تمامی داوطلبان می توانند پس از برگزاری آزمون دکتری و همینطور پس از انتشار کارنامه اولیه دکتری، از نتایج و رتبه و ترازی که کسب کرده اند، اطلاع پیدا کنند.

فرقی نمی کند که داوطلبان اقدام به انتخاب رشته های متجانس دکتری و یا رشته های بدون شرط تجانس دکتری کرده‌اند. داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته، می‌توانند در این مرحله با توجه به نوع گروه آزمایشی خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

تمامی متقاضیان آزمون دکتری در زمان نام نویسی و شرکت در آزمون، باید دفترچه راهنما ثبت‌نام را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی مجموعه امتحانی همراه با رشته مجاز برای در این مجموعه ذکر شده است. داطلبان پیش از خرید کارت ثبت‌نام با مطالعه این فترچه می توانند بفهمند که آیا در این مجموعه امتحانی مورد مجاز به شرکت می باشند یا خیر؟

البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که متقاضیان تحصیل در رشته های بدون شرط تجانس دکتری ابتدا باید در آزمون دکتری شرکت کنند و در صورتی که حد نصاب تراز لازم را کسب کنند و مجاز به انتخاب رشته دکتری شوند؛ می توانند اقدام به الویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود نمایند.

 

مشاوره شرکت در آزمون دکتری

داوطلبان می توانند در صورت تمایل در رشته های آزمون دکتری که رعایت شرط تجانس در آن ها الزامی نمی‌باشد نیز شرکت کنند. 

 متقاضیان می توانند در زمان های مشخصی جهت شرکت در مصاحبه دکتری اقدام کنند. افرادی که اقدام به انتخاب رشته های بدون شرط تجانس دکتری کرده‌اند، باید در مرحله مصاحبه دکترا، علاوه بر پاسخگویی به سوالات علمی، به سوالات داوران پیرامون هدف برای تحصیل در رشته‌های بدون شرط تجانس نیز پاسخ دهند و اساتید مصاحبه کننده را قانع کنند.

بنابراین فرقی نمی کند که داوطلبان آزمون دکتری اقدام به انتخاب رشته های متجانس دکتری و یا غیر متجانس دکتری کرده اند؛ در هر صورت باید بر اساس جدول زمانبندی که از سوی سایت سنجش ارائه می شود، مراحل آزمون دکتری را طی کنند.

آزمون دکتری برای رشته های متجانس دکتری و رشته های غیرمتجانس دکتری به صورت نیمه متمرکز برگزار می‌شود. به همین دلیل حتی افرادی که رشته غیرمتجانس نیز انتخاب کرده اند، در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، دعوت به مصاحبه می شوند و قبولی نهایی آن ها وابسته به نتایج مصاحبه خواهد بود.

در صورتی که در زمینه رشته های متجانس دکتری سوالات بیشتری دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون شرط تجانس دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های متجانس دکتری از چه طریقی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؟

    رشته های بدون شرط تجانس دکتری از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

  2. رعایت شریط تجانس در کنکور دکتری به چه معناست؟

    شرط تجانس در کنکور دکتری به این معنی است که داوطلبان آزمون دکتری برای شرکت در این آزمون باید رشته ای همنام با رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع ارشد را انتخاب کنند.

  3. لیست رشته های بدون شرط تجانس دکتری از چه طریقی اعلام می گردد؟

    لیست رشته‌های بدون تجانس از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در قالب دفترچه ثبت نام منتشر می گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: رشته های بدون شرط تجانس دکتری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرط معدل برای آزمون دکتری یکی از شروط شرکت در این آزمون است که داوطلبان باید از آن آگاه باشند و بر این اساس برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. شرط معدل برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در روش آزمون کتبی و استعداد درخشان متفاوت می باشد. در این مطلب به بررسی کامل شرط معدل برای آزمون دکتری پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

  • شرط معدل برای آزمون دکتری
  • در هنگام ثبت نام آزمون دکتری چه معدلی باید وارد شود؟
    • ویرایش معدل در فرم ثبت نام
    • تاثیر معدل در آزمون دکتری
    • تاثیر معدل در استعداد درخشان
    • مشاوره شرط معدل برای آزمون دکتری
    • سوالات متداول

شرط معدل برای آزمون دکتری

مقطع دکتری یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی است که با توجه به اهمیت بسیار زیاد، سخت گیری برای ورود به این مقطع نیز نسبت به مقاطع قبلی بیشتر است. یکی از شرایط ثبت نام آزمون دکترا و ادامه تحصیل در این مقطع شرط معدل است.

 تمامی داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون دکتری را دارند باید حداقل معدل مقطع کارشناسی ارشد را کسب کرده باشند. شرط معدل برای آزمون دکتری 14 است. (فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی  مشمول این شرط معدل نمی شوند.)

 

بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری 

 

 

در هنگام ثبت نام آزمون دکتری چه معدلی باید وارد شود؟

داوطلبان آزمون دکتری با توجه به وضعیت فراغت از تحصیل خود باید معدل متفاوتی را در فرم ثبت نام وارد کنند. داوطلبانی که از مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی فارغ التحصیل شده اند، باید معدل نهایی خود را درج نمایند.

داوطلبانی که سال آخر هستند و تا 31 شهریور فارغ التحصیل می شوند، باید معدل مقطع کارشناسی و همچنین میانگین معدل واحد های گذرانده شده در در مقطع ارشد یا دکتری عمومی تا تاریخ 31 شهریور را ثبت نمایند. توجه داشته باشید که داوطلبان سال آخر تحصیل باید معدل خود را در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه ویرایش کرده و معدل نهایی را درج نمایند.

 

بخوانید: رشته های بدون شرط تجانس دکتری

 

داوطلبان آزمون دکتری که در حال تحصیل هستند، اگر تا شهریور سال جاری فارق التحصیل نشوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند اما اگر با رعایت شرط معدل برای آزمون دکتری در آزمون شرکت کرده و در دانشگاه آزاد قبول شوند، با نظر اساتید، با دانشجو همکاری خواهد شد.

 

 

ویرایش معدل در فرم ثبت نام

همان طور که گفته شد شرط معدل برای آزمون دکتری یکی از موارد مهم است که داوطلبان بایستی در هنگام تکمیل فرم ثبت نام به آن توجه نمایند. داوطلبانی که معدل خود را به اشتباه وارد کرده اند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه مجددا امکان ویرایش معدل را خواهند داشت.

همچنین در بالا گفته شد که داوطلبان در حال تحصیل در مقطع ارشد و یا دکتری عمومی که تا آخر شهریور سال 1403 فارغ التحصیل می شوند، باید نمره میانگین واحد های گذرانده شده خود را به عنوان معدل ثبت کنند. اما در نهایت و پس از فارغ التحصیلی بایستی حتما وارد سایت سنجش شده و نسبت به وبرایش معدل خود اقدام نمایند. این داوطلبان باید معدل کل را در فرم ثبت نام درج نمایند.

 

بخوانید: فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری

 

 

تاثیر معدل در آزمون دکتری

در سال های گذشته شرط معدل برای آزمون دکترا در حدود 20 درصد بود. معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با نسبت بیشتر مقطع ارشد در حدود 20 درصد آزمون کتبی دکتری را در برمی گرفتند. اما در سال های اخیر تاثیر معدل تغییر کرده است.

در حال حاضر معدل بر آزمون کتبی تاثیر نمی‌گذارد و تمام سهم نمره آزمون دکتری به عملکرد داوطلب در جلسه آزمون اختصاص دارد. پس از کسب قبولی در آزمون دکتری و مجاز شدن به انتخاب رشته، داوطلبان برای مصاحبه رشته محل های انتخابی شان که رتبه حد نصاب آن ها را کسب کرده اند، دعوت خواهند شد.

شرط معدل برای آزمون دکتری در این مرحله تاثیر می گذارد و داوطلبان به معدل داوطلب توجه ویژه ای نشان می دهند. البته که رزومه علمی و پژوهشی نیز در کنار رتبه و معدل از عوامل تاثیر گذار بر قبولی در مرحله مصاحبه هستند.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری  

 

 

تاثیر معدل در استعداد درخشان

علاوه بر شرکت در آزمون دکتری، روش دیگری نیز برای ورود به این مقطع وجود دارد که استعداد درخشان می باشد. شرط معدل در این روش پذیرش بسیار متفاوت است. داوطلبان مقطع دکتری استعداد درخشان باید معدل مقطع کارشناسی شان حداقل 16 بوده باشد و معدل مقطع کارشناسی ارشد نیز بدون حساب پایان نامه حداقل 17 باشد.

شرایط شرکت در استعداد درخشان تنها محدود به شرط معدل برای آزمون دکتری نمی شود. شما می توانید برای کسب اطلاع از شرایط شرکت در استعداد درخشان با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره شرط معدل برای آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید شرایطی را داشته باشند که یکی از آن ها شرط معدل برای آزمون دکتری است. حداقل معدل برای شرکت در آزمون دکتری 14 می‌باشد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرط معدل برای آزمون دکتری چند است؟

    حداقل معدل برای شرکت در آزمون دکتری 14 می باشد.

  2. معدل از طریق روش استعداد درخشان چیست؟

    برای این منظور داوطلبان باید معدل کارشناسی شان 16 و معدل ارشدشان حداقل 17 باشد.

  3. معدل چقدر بر آزمون دکتری تاثیر می گذارد؟

    در حال حاضر معدل بر آزمون کتبی تاثیری ندارد و تنها در جلسه مصاحبه حائز اهمیت است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

منبع: شرط معدل برای آزمون دکتری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴ در اردیبهشت ماه انجام می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش باید اقدام به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود و درج آن ها در فرم نمایند. انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در پذیرش دکتری با آزمون است که داوطلبان باید به درستی و با رعایت اصول و فاکتورهای تاثیرگذار این مرحله را انجام دهند. در ادامه قصد داریم راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری 1404 را برای شما متقاضیان گرامی آزمون دکتری ارائه کنیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • زمان انتخاب‌رشته
  • شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری 1404
  • راهنما انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴
    • چینش انتخاب رشته آزمون دکترا 1404
    • نکات مهم در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴
    • توصیه مشاوران دانتل کو
    • مصاحبه آزمون دکتری
    • مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴

تمامی داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری 1404 در یک یا تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و … شده اند، می توانند در تاریخ هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته دکتری را دریافت کرده و اقدام به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در فرم تقاضانامه اینترنتی انتخاب‌رشته نمایند. 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. برای مطالعه راهنما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

داوطلبان برای اینکه بتوانند فرم انتخاب‌رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل کنند، باید از ظرفیت هر کدرشته محل، حد نصاب نمره دعوت به مرحله مصاحبه، شرایط مصاحبه دانشگاه های مختلف و مورد نظر و … مطلع شوند. توصیه می شود متقاضیان برای اطلاع از تمامی شرایط و ضوابط کدرشته محل های مرتبط با رشته امتحانی خود، دفترچه انتخاب‌رشته آزمون دکترا را به دقت بررسی کنند. 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

زمان انتخاب‌رشته

سازمان سنجش مجری آزمون دکتری می باشد که تمامی اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون دکتری از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر می شود. در همین جهت زمان انتخاب رشته‌ دکتری در دانشگاه های سراسری نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

زمان انتخاب رشته آزمون دکترا ۱۴۰۴  هنوز مشخص نشده است.

سازمان سنجش به منظور مساعدت با تمامی متقاضیانی که قصد شرکت در انتخاب‌رشته آزمون دکتری را دارند، مهلت انتخاب‌رشته را برای چند روزی تمدید نیز می کند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴ این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری 1404

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت می‌کنند، تنها در صورتی می‌توانند وارد مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری شوند که رتبه حد نصاب در آزمون کتبی را به دست آورده باشند و در کارنامه اولیه شان عنوان مجاز به انتخاب رشته درج شده باشد. در غیر این صورت امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت. 

همچنین داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند نیز باید در کارنامه اولیه شان، کد ۷ رقمی دسترسی دانشگاه آزاد درج شده باشد و در غیر این صورت شرایط انتخاب رشته را نداشته و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نخواهند بود.

علاوه بر این داوطلبان باید توجه داشته باشند که صحت اطلاعات در فرایند انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴ بسیار حائز اهمیت است. سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته نیز امکان ویرایش برخی از اطلاعات را برای داوطلبان فراهم می‌کند پس در صورت اشتباه بودن اطلاعات ثبت نامی نسبت به اصلاح آن ها اقدام نمایید.

 

راهنما انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴

در ادامه به نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری را به صورت راهنما گام به گام شرح داده ایم.

1️⃣ وارد پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” شوید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣ بر روی گزینه “دکتری تخصصی” کلیک کنید. 

 

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنید.

 

 

4️⃣ بر روی لینک فعال “ انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترا (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۴ “ کلیک کنید. (این لینک در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری فعال می شود.)

 

5️⃣ در این مرحله صفحه ای نمایش داده می شود که حاوی اطلاعات و نکات مهمی پیرامون انتخاب‌رشته است. این نکات را به دقت مطالعه کنید و در نهایت بر روی گزینه  ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنید.

6️⃣ به منظور دسترسی به فرم در سایت انتخاب رشته دکتری 1404 سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از این روش ها را انتخاب کنید و وارد سامانه شوید. 

      ✅ روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده + شماره پیگیری ثبت نام 

      ✅ روش دوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبی + شماره پرونده + کدملی

7️⃣ فرم انتخاب رشته آزمون دکتری در این مرحله نمایش داده می شود که متقاضیان می توانند کدرشته محل هایی که از دفترچه استخراج کرده اند را به ترتیب الویت بندی کرده و در آن وارد نمایند. در صورتی که از انتخاب‌های خود اطمینان دارید در نهایت بر روی گزینه ” ثبت نهایی ” کلیک نمایید.

در صورتی که داوطلب در انتخاب رشته دچار اشتباه شود، می‌توانند فرن انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴ ویرایش نماید. توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش محدود می باشد.

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دکتری

 

چینش انتخاب رشته آزمون دکترا 1404

اولویت بندی صحیح از مهم ترین موارد در انتخاب رشته دکترا است که داوطلبان باید به درستی آن را رعایت کنند. در هنگام اولویت بندی و چینش حتما دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کرده و از جزییات رشته های مورد نظر خود مثل میزان شهریه، ظرفیت، مسافت، شیوه آموزش و غیره مطلع شوید. 

سپس با در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیر گذار انتخاب های خود را در سه دسته خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه دسته بندی کرده و به ترتیب وارد نمایید. از وارد کردن دانشگاه محل تحصیل قبلی خود در فرم انتخاب رشته غافل نشوید. همچنین برای چینش بهتر و اطمینان از اولویت بندی صحیح انتخاب رشته آزمون دکتری 1404 توصیه می شود که از مشاوران و متخصصان حوزه تحصیلی کمک بگیرید.

 

نکات مهم در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴

چندین نکته در انتخاب رشته آزمون دکتری 1404 حائز اهمیت است که لازم دانستیم در این قسمت به آن ها اشاره کنیم. 

❌ در برخی موارد پس از انتشار دفترچه، دفترچه های اصلاحیه آزمون دکتری نیز منتشر می گردد که لازم است آن ها را نیز بررسی کنید. 

❌ توصیه می شود دانشگاه محل تحصیل خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز در لیست انتخاب‌رشته خود قرار دهید.

❌ ابتدا سعی کنید رشته‌های مرتبط با گرایش‌تان را انتخاب کنید و سپس به سراغ دیگر گرایش ها بروید. 

❌ اگر تصمیم دارید کدرشته محل های مرتبط با دوره های شهریه پرداز را انتخاب کنید، حتما از محدوده شهریه دکتری در دانشگاه مورد نظر مطلع گردید. 

❌ در انتخاب‌رشته به شیوه های آموزشی پژوهشی و یا پژوهش محور رشته مورد نظرتان توجه کنید. 

❌ مصاحبه هر کدرشته محل در واحد دانشگاهی برگزار می شود بنابراین در زمان انتخاب کدرشته محل ها به مسافت دانشگاه انتخابی تا محل سکونت خود توجه کنید. 

 

بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

 

 

توصیه مشاوران دانتل کو

هر داوطلب مجاز است در مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 50 کدرشته محل را بر اساس فاکتورهایی که مدنظر دارد، در فرم انتخاب‌رشته درج نماید. 

👈 30 درصد از انتخاب های خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید. این انتخاب ها همان انتخاب هایی هستند که فکر می کنید شاید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، شانس قبولی چندانی در آن ها ندارید. 

‌👈 بخش دوم از فرم انتخاب رشته تان را به انتخاب های واقع گرایانه اختصاص دهید. این انتخاب ها را با وسواس بیشتری الویت بندی کنید چراکه شانس قبولی شما در آن ها بیشتر است و ممکن است هر انتخاب سرنوشت تحصیلی شما را تعیین کند. 

👈 در نهایت بخش آخر فرم انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴ خود را با کدرشته محل های بدبینانه تکمیل کنید. ممکن است به این انتخاب ها علاقه کمتری داشته باشید اما حتما شانس قبولی بالایی در آن ها خواهید داشت. 

توصیه مشاوران تحصیلی دانتل کو این است که متقاضیان به فاکتورهای مهمی شامل علاقه، رتبه و جایگاه علمی دانشگاه، مسافت دانشگاه تا محل قبولی و … توجه کنند. ترتیب چینش کدرشته محل ها در فرم انتخاب‌رشته تاثیر زیادی در نتیجه نهایی و قبولی متقاضیان دارد و بهتر است داوطلبان سعی کنند این کدرشته محل ها را به گونه ای الویت بندی کنند که هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدی ارجح تر باشد.

 

مصاحبه آزمون دکتری

باید اشاره کنیم که پس از مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 1404 متقاضیان در کد رشته محل هایی که موفق به کسب حدنصاب شده اند، دعوت به مصاحبه می شوند. در دعوت به مصاحبه دکتری محدودیتی وجود ندارد و ممکن است داوطلبان با تراز بالا، در تمامی کدرشته محل هایی که انتخاب کرده اند، دعوت به مصاحبه شوند. 

مصاحبه دکترا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و داوطلبان باید با آمادگی کامل در این جلسه حضور یابند. اطلاع از سوالات سال های گذشته و همچنین کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان می تواند در آمادگی شما بسیار تاثیرگذار باشد. برای اطلاع کامل از روند و سوالات مصحابه مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: مصاحبه آزمون دکتری

 

 

مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴

انتخاب رشته دکتری 1404 خواه برای دانشگاه های سراسری و خواه برای دانشگاه آزاد بسیار حساس و مهم است و داوطلبان حتما باید در این زمینه از مشاوره افراد آگاه استفاده کنند. عدم انتخاب رشته اصولی منجر به عدم قبولی و یا نارضایتی از قبولی نهایی خواهد شد. 

توصیه می کنیم اگر به دنبال یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه در مقطع دکتری هستید، حتما از مشاوره کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره دانتل کو بهره ببرید. شما عزیزان می توانید به منظور برقراری ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا انتخاب‌رشته آزمون دکترا ۱۴۰۴ برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه انجام می شود؟

    خیر ، انتخاب رشته دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه از یکدیگر انجام می شود. 

  2. متقاضیان برای انجام انتخاب رشته دکترا باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

    تمامی مراحل انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می‌باشد.

  3. چه کسانی مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری 1404 هستند؟

    داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز شده باشند می‌توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در زمان تعیین شده اقدام نمایند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ برای مشکلات تحصیلی شما ...

 

منبع: انتخاب رشته آزمون دکتری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد استعداد درخشان ۱۴۰۴ از سوی سایت دانشگاه آزاد azmoon.org اعلام می شود. دانشجویان با رتبه های ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، در صورتی که دارای واجد الشرایط باشند، می توانند فرم اینترنتی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را تکمیل کرده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم تقاضانامه درج نمایند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل قصد داریم به شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1404 بپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

فهرست مطالب

  • شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴
  • شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1404
    • معدل کل
    • شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد | معدل پایان نامه
    • تجانس رشته داوطلب
    • مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی
    • ارائه فایل مقالات علمی ISI و ISC
    • شرکت در مصاحبه
    • مشاوره شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴

دسته ای از علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد که رزومه خوبی دارند، می توانند بدون شرکت کردن در آزمون دکتری و با بررسی سوابق علمی و پژوهشی در این مرحله از جذب دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد شرکت کنند تا در صورت قبولی با شرکت در مرحله مصاحبه موفق به پذیرش شوند.

همزمان با انتخاب رشته دکترا در دانشگاه آزاد، شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1404 نیز از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می شود.

پذیرش با سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد در سال گذشته در اواخر فروردین ماه انجام شد؛ احتمالا برای سال 1403 نیز در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه باشد. برای اطلاع از نحوه نام نویسی و مدارک لازم حتما مقاله راهنما جامع زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

 

 

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1404

تمامی متقاضیانی که دارای شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴ باشند، می توانند جهت تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب کدرشته محل مورد علاقه خود، به سایت “azmoon.org” مراجعه نمایند.

شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان که دانشگاه آزاد اعلام می کند، فقط مختص به دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر مقطع کارشناسی ارشد است و فقط واجدین شرایط مجاز به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله هستند. بنابراین متقاضیان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد، باید این شرایط را از طریق دفترچه ثبت نام دکتری بدون کنکور بررسی کنند. در ادامه شرایط پذیرش را بررسی کرده ایم.

 

بخوانید: ثبت نام بدون آزمون دکتری

 

 

معدل کل

بر اساس آئین نامه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر اساس سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد، داوطلبان در تمامی گروه های آزمایشی باید معدل بالای 17.5 داشته باشند. 

شرط معدل در قبولی متقاضیان در پذیرش بدون آزمون دکتری آزاد بسیار مهم است و نتایج انتخاب رشته بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بر اساس ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و همینطور لیست انتخاب های داوطلب در فرم انتخاب رشته صورت می گیرد.

 

 

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد | معدل پایان نامه

متقاضیان واجد شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1404 باید در تمامی گروه های آزمایشی، دارای حداقل نمره 17 در واحد پایان نامه خود باشند. داوطلبانی که ارزیابی نمره پایان نامه آن ها به صورت توصیفی بوده است، باید در ارزیابی پایان نامه درجه خوب به بالا را کسب کرده باشند.

 

تجانس رشته داوطلب

داوطلبان دارای شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد استعداد درخشان ۱۴۰۴ باید برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، رشته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب کنند. همچنین این داوطلبان باید از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده باشند. 

 

مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی

تمامی فارغ التحصیلان ممتاز و استعداد های برتر که قصد دارند در پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) 1404 شرکت کنند، تا حداکثر 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز به استفاده از این سهمیه جهت ورود به مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هستند.

 

ارائه فایل مقالات علمی ISI و ISC

داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شده اند، لازم است در صورت شرکت در جلسه مصاحبه، یک نسخه از فایل مقالات علمی چاپ شده در مجلات ISI، مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا چاپ شده در مجلات ISC را همراه خود به جلسه مصاحبه ببرند. متقاضیان باید مقالات نامبرده را در فرمتی که اعلام می گردد، به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

 

شرکت در مصاحبه

بر اساس شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1404، داوطلبان باید در جلسه مصاحبه ای که به آن دعوت شده اند شرکت کرده و تمامی مدارک خود شامل مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر و دیگر مدارک علمی و هویتی را به صورت حضوری به مصاحبه گران ارائه دهند. عدم قبولی در مصاحبه دکتری منجر به کنار گذاشتن داوطلب از روند پذیرش خواهد شد. 

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

مشاوره شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴

✅داوطلبان باید در روز برگزاری مصاحبه، اصل مدرک فارغ التحصیلی خود را به همراه کپی آن به همراه داشته باشند. اصل شناسنامه و کارت ملی نیز از مدارک الزامی می باشد که داوطلب باید در روز مصاحبه به همراه داشته باشد.

✅داوطلبانی که دارای دروس معادل سازی شده هستند، مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون دکتری نیستند.

✅دسته ای از داوطلبان آقا که مشمول خدمت وظیفه هستند، لازم است دارای شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته باشند.

✅اطلاعات فردی و تحصیلی شامل رشته تحصیلی، معدل و نمره پایان نامه باید کاملا درست درج شده باشند و در غیر این صورت مطابق با دستورالعمل ها با داوطلب برخورد خواهد شد. 

✅وضعیت خدمت سربازی برای داوطلبان آقا باید مشخص شده باشد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1404 برایتان وجود دارد، می توانید برای دریافت راهنمایی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان دانتل کو دریافت کنید.

 

بخوانید: زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دکتری بدون آزمون می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۴ از چه طریقی منتشر می شود؟

    شرایط پذیرش دکتری در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام که از طریق سایت azmoon.org منتشر می گردد شرح داده است

  2. شرایط پذیرش شامل چه مواردی می باشد؟

    شامل موارد متعددی است که آن ها را در متن مقاله فوق به طور کامل ارائه کرده ایم.

  3. لیست کد رشته محل های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد از چه طریقی منتشر می گردد؟

    لیست کد رشته محل های دکتری نیز از طریق سایت مرکز سنحش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد.

 

منبع: شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 29 مهر تا 5 آبان ماه سال جاری انجام می‌گیرد. متقاضیان ابتدا باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش “sanjesh.org” مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. پس از برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در این مرحله شده باشند، می توانند در مصاحبه آزمون که از سوی دانشگاه اعلام می شود، شرکت کنند. در ادامه جزئیات تکمیلی و راهنما جامع ثبت نام دکتری 1404 را ارائه کرده ایم.

 

فهرست مطالب

  • ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴
    • شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • مدارک لازم برای ثبت نام
  • راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1404
    • انتخاب رشته و مصاحبه
    • مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ طبق اطلاعیه سازمان سنجش از ۲۹ مهر ماه آغاز شده و تا ۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان واجد شرایط می توانند در این بازه زمانی نسبت به نام نویسی و شرکت در این آزمون اقدام نمایند. آزمون دکترا به صورت نیمه متمرکز می باشد.

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور در بازه های زمانی نزدیک به شروع مهلت ثبت‌نام یک تقویم مربوط به زمانبندی برگزاری این آزمون را منتشر می کند که یکی از موارد درج شده در آن زمان نام نویسی آزمون دکتری می باشد. متقاضیان می توانند با اطلاع از این تقویم ثبت‌نام خود را در مهلت مقرر انجام دهند.

تقویم زمانبندی آزمون دکتری ۱۴۰۴

مرحله آزمونتاریخ

ثبت نام در آزمون29 مهر تا 5 آبان ماه 1403

تمدید مهلت ثبت ناماعلام نشده

دریافت کارت ورود به جلسهاواخر بهمن 1403

زمان برگزاری آزمون2 اسفند 1403

اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشتهاوایل اردیبهشت 1404

مصاحبه دکتریتیر ماه 1404

اعلام نتایج نهایی آزمونشهریور ماه 1404

تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل درمقطع دکتری می باشند، باید از تمامی موارد زمان  شرایط و مدارک لازم، نحوه و هزینه نام نویسی و همینطور اطلاعات لازم جهت تکمیل فرم اطلاع داشته تا بدون وجود مشکلی مراحل خود را به پایان برسانند.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1404

بر اساس مندرجات دفترچه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ شرایط شرکت در آزمون شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

🔶اعتقاد به دین اسلامی و یا یکی از ادیان به رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

🔶اعتقاد و عمل به احکام عملی اسلام با انجام واجباب و دوری از محرمات

🔶نداشتن عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

🔶عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها

 

شرایط اختصاصی

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی (داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند، باید مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۴ اخذ نمایند.)

✅پذیرفته نشدن در دوره روزانه آزمون دکتری سال گذشته

✅نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅انصراف دانشجویان دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1404

✅داوطلبان درحال تحصیل دوره‌های غیر روزانه دکتری چنانچه داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند. می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. اما اگر در کد رشته محلی پذیرفته شوند باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و در کدرشته محل جدید ثبت‌نام کنند.

✅توجه به شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی (هر متقاضی آزمون دکتری، مجاز به شرکت در یک کد رشته امتحانی است.)

✅داوطلبان با معدل کمتر از 14 حق ثبت نام در این آزمون را ندارند.

برای مطالعه شرایط کامل ثبت‌نام همه متقاضیان و البته موارد خاص می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام دکتری

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام

در مراحل نام نویسی اشاره کردیم که متقاضیان برای نام نویسی در این آزمون باید مدارک ثبت نام دکتری 1404 را آماده کنند تا در زمان ثبت‌نام وارد نمایند. در ادامه به برسی هر یک از این مدارک خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌اینام و نام خانوادگی

نام پدر

تاریخ تولد

شماره شناسنامه و کد ملی

سریال شناسنامه

عکساسکن عکس 4*3 داوطلب (حداکثر 70 کیلوبایت حجم)

آدرس محل سکونت و کد پستیآدرس محل دقیق سکونت داوطلب و کد پستی که شامل یک کد ده رقمی می‌باشد.

شماره تلفنشماره تلفن ثابت و منزل داوطلب و شماره تلفن همراه برای دریافت پیامک کوتاه

کارت اعتباری خرید کارت سریال 12 رقمی بعد از پرداخت هزینه

مدارک سهمیهداوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران 5 درصدی هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را وارد کنند.

کد نظام وظیفهکد نظام وظیفه در دفترچه قرار دارد

مدارک داوطلبان با معلولیتداوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی ابتدا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

تکمیل فرم معدلداوطلبانی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند بایستی نسبت به تکمیل فرم معدل نیز اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام آزمون دکتری 1404

اگر متقاضی ثبت‌نام در آزمون می باشید، بایستی که از مراحل نام نویسی مطلع شوید. به طور کلی مراحل نحوه ثبت نام آزمون دکتری به شرح مراحل زیر می باشد. 

1️⃣ به سایت ثبت نام دکتری یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید.

ورود مستقیم به سایت 

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی پایین سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ ابتدا بر وری گزینه ” ثبت نام ” سپس بایستی بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (ph.D) سال ۱۴۰۴ ” کلیک کنید.

 

4️⃣ ابتدا داوطلبان باید کارت شرکت در آزمون را خریداری نمایند. برای مشاهده راهنما خرید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

5️⃣ برای تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد به صفحه اول برگردید و گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.

6️⃣ پس از وارد کردن شماره سریال ثبت نام و عبارت امنیتی بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

 

7️⃣ پس از وارد شدن به صفحه عکس خود را بارگذاری کنید

 

 

8️⃣ در ادامه نحوه تکمیل هر یک از بندهای فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ را آورده ایم:

 

9️⃣ فرم دارای چندین بند است که داوطلبان باید تک تک بندها رو تکمیل کنند. در ادامه به بررسی یک یک این بند می پردازیم. پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 7 رقمی ” را دریافت کنید.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

 

 

انتخاب رشته و مصاحبه

پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از زمان برگزاری آزمون دکتری، نتایج اولیه را از طریق سایت sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شده اند، لازم است که اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نمایند.

پس از اتمام مرحله انتخاب رشته و ثبت نام دکتری ۱۴۰۴ داوطلبان منتظر اعلام نتایج دکتری می شوند. متقاضیانی که حد نصاب نمره لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها را کسب کرده باشند، می توانند در مرحله مصاحبه شرکت کنند. متقاضیان بدون محدودیت می توانند در مصاحبه تمامی کد رشته محل هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند، شرکت کنند

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

داوطلبانی که فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ را تکمیل کرده اند و قصد دارند در این آزمون شرکت کنند، می توانند با استفاده از منابع آزمون دکتری در کنار یک برنامه ریزی بی نقص و اصولی، خود را برای شرکت در مرحله آزمون کتبی و همینطور مصاحبه علمی آماده کنند. برای آزمون دکتری منابع مجزایی اعلام نشده است، اما دروس زبان و استعداد تحصیلی میان تمامی رشته ها مشترک می باشد.

رزومه به تنهایی ضامن موفقیت شما نیست. هیئت داوران از داوطلبان انتظار دارند ارائه مناسبی از خود و توانمندی‌هایشان داشته باشند. تیم مشاوره تحصیلی دانتل تا انتهای راه و کسب نتیجه در کنار داوطلبان است. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چه زمانی می باشد؟

    تاریخ ثبت‌نام آزمون از 29 مهر تا 5 آبان ماه باشد.

  2. ثبت نام آزمون از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

    ثبت‌نام برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود.

  3. آیا ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیازمند پرداخت هزینه هست؟

    بله، متقاضیان بایستی با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام آزمون را بپردازند.

 

منبع: ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

  • dun tel