duntel

۱۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تحصیل امارات

تحصیل در امارات یکی از گزینه های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. امارات در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری در زمینه سیستم آموزشی داشته است و در حال حاضر همپای کشور های اروپایی در حال فعالیت می‌باشد. تحصیل در امار‌ات شرایط و ضوابطی دارد که دانشجویان باید به طور کامل از آن ها اطلاع داشته باشند. عدم اطلاع از جزییات تحصیل در امارات، متقاضیان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل تحصیل در دوبی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: تحصیل در امارات

تحصیل در امارات

امارات یکی از کشورهای خاورمیانه است که به کشور ایران نیز نزدیک می باشد. این کشور در سال های اخیر پشرفت چشمگیری داشته است به طوری که به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است.

سیستم آموزشی امارات بسیار ارتقا یافته است و دانشگاه های آن مطابق به استانداردهای جهانی در حال فعالیت می باشند. تحصیل در کشور امار‌ات مستلزم دریافت ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه های دانشگاه می باشد. ادامه تحصیل در امارات مزایا و معایب و شرایطی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

مزایای تحصیل در دوبی

همانطور که گفته شد امارا‌ت کشور بسیار خوبی برای تحصیل است و مهاجران پس از مهاجرت تحصیلی شرایط خوبی را تجربه خواهند کرد. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در امارات به شرح زیر هستند.

✅امکان انتقالی به دانشگاه های کشور های اروپایی پس از گذشت چند ترم

✅سیستم آموزشی با کیفیت

✅مناسب بودن هزینه تحصیل

✅نزدیک بودن امارات به ایران

✅امکان کار حین تحصیل در امارات

✅پایین بودن نرخ جرم و جنایت در امارات

✅مهاجر پذیری مردم امارات و تنوع فرهنگی

✅امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ التحصیلی

 

شرایط تحصیل در امارات

برای تحصیل در کشور امار‌ات مانند تحصیل در سایر کشور های جهان شرایطی در نظر گرفته شده است که متقاضیان باید واجد این شرایط باشند. از مهم ترین شرایط تحصیل در امارات این است که دانشجو توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد.

 دانشجویان برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون های زبان مرسوم مثل آیلتس و تافل ندارند و بدون ارائه مدرک نیز می توان در دانشگاه پذیرش شد. در کشور امارات دانشجویان امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را نیز دارند.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در امارات

یکی از مهم ترین اقدامات برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به امارات این است که مدارک لازم برای دریافت ویزا به طور کامل گردآوری شده و در مرحله اول به دانشگاه و سپس به سفارت ارائه گردد. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند.

✅پاسپورت معتبر

✅دوازده عکس پاسپورتی

✅فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅نامه پذیرش از دانشگاه

✅ارائه مدرک اجاره مسکن یا خوابگاه

✅فیش واریز شهریه دانشگاه

✅آخرین مدارک تحصیلی

✅فیش واریز هزینه های ویزا

✅مدارک مربوط به معاینات پزشکی

✅نامه بانک به منظور اثبات توانایی مالی

اعتبار ویزای تحصیلی امارات یکساله است و پس از آن نیز می توان در هرسال اعتبار آن را تمدید کرد. در صورت کامل بودن مدارک و داشتن تمامی شرایط ویزای تحصیلی در مدت 2 تا 5 هفته صادر خواهد شد. هزینه ویزای تحصیلی امارات در حدود 1000 تا 3000 درهم می باشد.

 

تحصیل در مدارس امارات

دانش آموزان در مدارس امارت باید یک دوره چهار سال در دبیرستان را بگذرانند تا بتوانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. با تحصیل در دبیرستان های امارات امکان پذیرش در دانشگاه های برتر کشور های اروپایی افزایش می یابد.

مدارس امارات به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. امکان ثبت نام دانش آموزان بین المللی تنها در مدارس خصوصی وجود دارد. این مدارس شهریه پرداز هستند و دانش آموزان بایستی برای هر ترم شهریه بپردازند. تحصیل در امارات در مدارس نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارد.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی امارات

مقطع کارشناسی در امارات یک دوره سه تا چهار ساله است. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی بایستی حداقل 17 سال سن داشته و مدرک دیپلم یا همان مدرک پایان دوره دبیرستان را ارائه دهند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل آمریکا، کانادا و یا انگلیس را دارند، می توانند ابتدا در دانشگاه های امارات مشغول به تحصیل شده و سپس انتقالی بگیرند. امکان 10 ساعت کار دانشجویی حین تحصیل در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی در حدود ۴۰ تا ۷۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امارات

تحصیل در امارات مقطع کارشناسی ارشد یک دوره تقریبا دو ساله است و پس از اتمام دروس نیز دانشجو باید پایان نامه ارائه داده و فارغ التحصیل شود. تعدادی دوره محدود پاره وقت نیز در این مقطع در امارات برگزار می شود که تحصیل در این دوره ها ممکن است در حدود 5 سال به طول بینجامد.

از پرمتقاضی ترین رشته ها در مقطع ارشد دانشگاه های امارات می توان به مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و معماری اشاره کرد. اکثر دانشگاه های امارات در مقطع ارشد دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در مقطع ارشد دانشجویان می‌توانند در هفته به ۲۰ ساعت کار دانشجویی بپردازند. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۵۵ تا ۷۵ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع دکتری امارات

مقطع دکتری یک دوره تقریبا 3 تا 4 ساله است که البته با توجه‌ به‌ رشته تحصیلی ممکن است زمان آن بیشتر و یا کمتر شود. در این مقطع دانشجویان پس از اتمام دروس تئوری باید شروع به تحقیق کرده و پایان نامه خود را ارائه دهند. برخی از رشته های پرطرفدار دکتری برای تحصیل در امارات رشته های مهندسی، اقتصاد، علوم و فناوری و بیوتکنولوژی می باشند.

رزومه علمی و پژوهشی قوی از شرایط اصلی پذیرش در مقطع دکتری می‌باشد. توجه داشته باشید که در این مقطع داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل الزامی است چراکه تمامی دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. هزینه دانشگاه ها در مقطع دکتری در حدود ۵۵ تا ۸۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات

در دانشگاه های امارات تقریبا تمامی رشته های تحصیلی ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. اما با این حال برخی از رشته ها در مقاطع مختلف در دانشگاه های امارات پرطرفدار تر هستند و توجه بیشتری به آن ها نشان داده می‌شود. بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند. 

 

بهترین رشته ها در مقطع کارشناسی

🔵حقوق

🔵بازرگانی

🔵مهندسی و فناوری اطلاعات

🔵آموزش عمومی

🔵فلسفه از رشته های محبوب تحصیل در امارات

🔵حسابداری

🔵مدیریت افراد و سازمان

🔵کارآفرینی و نوآوری

🔵بازاریابی دیجیتال

🔵امور مالی

 

بهترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

🔵حقوق

🔵مدیریت عمومی

🔵مدیریت بازرگانی

🔵علم داده از رشته های محبوب تحصیل در امارات

🔵مدیریت بازارهای دیجیتال

🔵جرایم مالی

🔵مدیریت سرمایه‌های انسانی استراتژیک

🔵داوری و حل اختلاف

🔵مدیریت زنجیره تامین اجتماعی

 

دانشگاه های برتر امارات

دانشگاه های امارات به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و هر یک برنامه اختصاصی خود را برای آموزش دارند. برخی از دانشگاه های امارات برای همین کشور هستند اما برخی دیگر به کشورهای دیگر تعلق دارند و تنها شعبه آن ها در امارات قرار گرفته است. برخی از دانشگاه های برتر برای تحصیل در امارات به شرح زیر می‌باشند. 

 

دانشگاه دبی

یکی از معتبرترین دانشگاه های امارات دانشگاه دبی است که در واقع یک دانشگاه بین المللی می‌باشد. هدف از راه اندازی این دانشگاه بهبود مهارت در نیروی کار می‌باشد. از رشته هایی که در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای تحصیل در امارات ارائه می‌شود می‌توان به امور مالی، حسابداری، مدیریت کارآفرینی، زنجیره تامین، مدیریت بازرگانی، امور  بانکی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تدارکات و فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی و اقتصاد اشاره کرد.

در مقطع ارشد نیز دوره های محدودی در دانشگاه دبی ارائه می‌گردد که رشته های سیستم های اطلاعاتی و قانون و مدیریت بازرگانی هستند. 

 

دانشگاه الغریر | تحصیل در امارات

الغریر یک دانشگاه خصوصی در امارات است که از MOHESR  مجوز دارد. این دانشگاه سه کالج دارد که از آن ها می‌توان به کالج بازرگانی، کالج محاسبات و کالج مهندسی اشاره کرد. هر یک از این کالج ها دوره های متفاوتی دارند؛ کالج بازرگانی به ارائه دوره مدیریت تجارت، کالج محاسبات دوره سیستم های اطلاعات رایانه و کالج مهندسی به ارائه دوره های برق و الکترونیک و علوم کاربردی می‌پردازد. 

 

دانشگاه زاید

زاید جدیدترین دانشگاه در کشور امارت است که دولت نیز از آن حمایت می‌کند. این دانشگاه ۳ پردیس دارد و ۶ کالج دارد. پردیس های دانشگاه زاید در شهرهای دبی و ابوطبی واقع شده اند. با تحصیل در کالج های زاید می‌توانید مقدمه را برای ورود به دانشگاه های امارات فراهم نمایید. 

مدرک این دانشگاه دارای اعتبار بوده و دانشجویان می‌توانند در رشته هایی همچون تجارت، هنر، علوم پایدار، علوم ارتباطات و رسانه و علوم انسانی و نوآوری در طراحی به تحصیل در امارات بپردازند. همچنین دانشگاه زاید به عنوان میزبان انستیتوی مطالعات جهان اسلام نیز شناخته می‌شود. 

 

کالج بیوتکنولوژی دبی

یکی از دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در امارات، کالج بیوتکنولوژی دبی می‌باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه به صورت اختصاصی برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است. 

رشته های اختصاصی دانشگاه بیوتکنولوژی دبی مطالعات پزشکی و دارویی، کشاورزی، پزشکی قانونی، بیوتکنولوژی، مطالعات زیست محیطی، مطالعات نفت و صنایع و بیوانفورماتیک می‌باشد. 

 

کالج عالی تکنولوژی | تحصیل در امارات

از بزرگ ترین دانشگاه های امارات می‌توان به کالج عالی تکنولوژی اشاره کرد. این دانشگاه ۱۷ پردیس دارد و همچنین دو دانشگاه کالج مردان دبی (DMC) و کالج زنان دبی (DWC) را نیز به صورت اختصاصی راه اندازی کرده است. از دوره های تحصیل در امارات در این دانشگاه می‌توان به علوم رایانه و اطلاعات، علوم بهداشتی و آموزشی، تجارت و ارتباطات و مهندسی کاربردی اشاره کرد. 

این دانشگاه در حال حاضر در شهر دبی واقع شده است و امکانات بسیار زیادی همچون سال های ورزشی، آزمایشگاه ها و مراکز فناوری و تفریحی نیز دارد. 

 

دانشگاه آمریکایی دبی | تحصیل در امارات

همانطور که گفته شد برخی از دانشگاه های امارات شعبه ای از دانشگاه های سایر کشورها می‌باشند که این دانشگاه نیز یکی از آن ها می‌باشد. دانشگاه آمریکایی در واقع شعبه دانشگاه بین قاره ای آمریکا در آتلانتا و جورجیا (US) است. 

سیستم آموزشی این دانشگاه مطابق با استاندارد آموزشی کشور آمریکا می‌باشد و دانشجویان بین المللی و بومی امکان پذیرش و ادامه تحصیل در آن را دارند. از دانشکده های دانشگاه آمریکایی امارات می‌توان به هنر و طراحی، مدیریت بازرگانی، معماری، هنر و علوم و دانشکده مهندسی اشاره کرد. 

 

دانشگاه Wollongong

این دانشگاه یکی از شعبه های دانشگاه استرالیا می‌باشد که در کشور امارات واقع شده است. بسیاری از رشته های تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌گردد که برخی از آن ها کسب و کار و مدیریت، مهندسی، علوم انسانی، امور مالی و حسابداری و هنر می‌باشند.

امکان دریافت بورسیه تحصیل در امارات در این دانشگاه هم برای دانشجویان اماراتی و هم دانشجویان بین المللی ارائه می‌گردد. این دانشگاه یک مرکز مطالعات زبان نیز دارد که در آن می‌‌توان در دوره های زبان و توسعه ارتباطات شرکت کرد.

 

دانشگاه بریتانیا

دانشگاه بریتانیا در دبی بیشتر بر تحصیات تکمیلی و تحقیق تمرکز دارد. این دانشگاه با برخی از دانشگاه های انگلیس در حال همکاری می‌باشد. دانشگاه های منچستر، ادینبرگ، کینگ لندن و کاردیف از دانشگاه های در حال همکاری با دانشگاه بریتانیا دبی می‌باشند. 

از رشته های این دانشگاه برای تحصیل در امارات می‌توان به انفورماتیک، مدیریت پروژه، معماری، مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات، آموزش، مدیریت منابع انسانی و امور مالی و بانکی می‌باشد. این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است. 

 

مدرک زبان برای تحصیل در امارات

زبان رسمی کشور امارات عربی است اما تحصیل در دانشگاه ها به دو زبان عربی و انگلیسی امکان پذیر می‌باشد. در مقاطع ارشد و دکتری اکثر دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. به طور کلی سخت گیری بر مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های امارات نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و حداقل نمره مدرک زبان نیز پایین تر می‌باشد. 

دانشجویانی که در مقاطع قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، از ارائه مدرک زبان معاف هستند. سایر دانشجویان برای مقطع کارشناسی می‌توانند با مدرک آیلتس 5 و تافل 61 و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی با مدرک آیبتس 6 و تافل 79 اقدام نمایند. اما در مجموع می‌توان گفت که امارات در مورد مدرک زبان انعطاف پذیر است و با اثبات توانایی می‌توان بدون ارائه مدرک نیز به تحصیل در امارات پرداخت.

 

هزینه ویزای تحصیلی در دوبی

همانطور که گفته شد شرط اصلی تحصیل در امارات دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی امارات باید تمامی مدارک لازم را ارائه کرده و به سفارت تحویل دهید. حمایت مالی یک فرد مقیم امارات یکی از شرایط دریافت ویزا است.

البته که برخی از انوع بورسیه ها و ویزا ها این شرط را لغو می‌کند. هزینه درخواست ویزا تحصیل در امارات در حدود ۸۲۰ دلار است. با توجه به متغیر بودن هزینه دریافت ویزای تحصیلی، برای کسب اطلاع دقیق در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

هزینه زندگی در امارات

هزینه تحصیل در امارات تنها محدود به شهریه دانشگاه نمی‌شود و دانشجویان پس از مهاجرت تحصیلی باید هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد و غیره را نیز بپردازند. امارات نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه گران قیمت تر است و با توجه به سطح بالای درآمد، افراد برای زندگی باید هزینه های زیادی را نیز پرداخت نمایند.

بیشترین بخش هزینه های زندگی به خرید و اجاره مسکن تعلق دارد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه خرید یک خانه در مرکز شهر در حدود 15 میلیون درهم و حومه شهر 9 میلیون درهم می‌باشد. برای اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر باید تقریبا 7 میلیون و برای خانه یک خوابه در حومه شهر نیز 4 میلیون درهم پرداخت نمایید. سایر هزینه های زندگی دانشجویی در امارات نیز در حدود ۴ هزار درهم برای یک نفر خواهد بود. 

 

بورسیه تحصیلی امارات

امارات بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است که با استفاده از آن ها می‌توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پوشش دهند. بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند اما در مجموع تمامی آن ها شهریه دانشگاه را کاهش خواهند داد. برخی از انواع بورسیه تحصیل در امارات به شرح زیر می‌باشد. 

بورسیه معدل: در صورت داشتن معدل بیشتر از 3.6 یا 4 بیست درصد تخفیف بر روی شهریه اعمال می‌شود.

بورسیه بستگان: در صورتی که دیگر اعضا خانواده دانشجو نیز در حال تحصیل در همان دانشگاه باشند، تخفیف شهریه تا 10 درصد اعمال خواهد شد. 

کمک هزینه 50 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 90 درصد بالا باشد، 50 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

بورسیه 30 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 85 درصد بالا باشد، 30 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

بورسیه 20 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 80 درصد بالا باشد، 20 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

 

کار دانشجویی در امارات

دانشجویان خارجی این امکان را دارند که در حین تحصیل به انجام کار دانشجویی نیز بپردازند. برای انجام کار، دانشجو بایستی حتما از دانشگاه محل تحصیل خود مجوز دریافت کرده و با استفاده از این مجوز به کار پاره وقت بپردازد. 

توجه داشته باشید که برای انجام کار دانشجویی در حین تحصیل در دوبی باید حتما یک سال از مدت زمان تحصیل شما گذشته باشد. کار دانشجویی به صورت پاره وقت است و امکان فعالیت در بیش از یک شغل وجود ندارد. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته به کار حین تحصیل در امارات بپردازند. در طول تعطیلات نیز مدت زمان کار دانشجویی به حداکثر ۴۰ ساعت در هفته خواهد رسید. 

 

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در امارات

به طور کلی امارات در اعطا اقامت دائم بسیار سخت گیر است تا حدی که می توان گفت دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور برای مهاجران غیر ممکن است. البته که این به معنای لزوم خروج از کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی نمی باشد.

شما می توانید در مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی خود به دنبال کار باشید و در صورت استخدام، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تغییر پیدا خواهد کرد و می توانید زندگی خود در این کشور را ادامه دهید. البته با هیچ ویزایی امکان دریافت اقامت دائم وجود ندارد و باید پس از اتمام اعتبار ویزا مجددا برای تمدید آن اقدام نمایید.

 

مشاوره مهاجرت به امارات

امارات یکی از کشورهای بسیار محبوب برای مهاجرت است چرا که اقتصاد این کشور بسیار قوی و کارآمد است و افراد پس از مهاجرت می توانند شرایط خوبی داشته باشند. یکی از روش های نسبتا آسان برای مهاجرت، تحصیل در امارات است. پس از فارغ التحصیلی در امارات و یافتن کار می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و در این کشور بمانید.

چنانچه قصد مهاجرت و تحصیل در امارات را دارید، توصیه می شود که با متخصصان این حوزه مشورت کنید چرا که اشتباه در روند درخواست ویزا و یا پذیرش دانشگاه منجر به ریجکت ویزا خواهد شد. متخصصان و مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این مسیر یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در امارات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟

    میزان هزینه تحصیل در دوبی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می‌باشد. 

  2. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به امارات چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی توضیح داده شده است. 

  3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی امارات وجود دارد؟

    بله دانشگاه های امارات بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته اند. 

    منبع: تحصیل در امارات

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ در هر نوبت به صورت جداگانه می باشد. علاقه‌مندان به شرکت در آزمون سراسری باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری 1403 دو بار در سال برگزار خواهد شد. جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1403 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

در صورتی که از داوطلبان آزمون سراسری 1403 باشید، حتما اطلاع دارید که از سال 1402 تغییرات بسیاری در این آزمون اعمال می گردد که یکی از آن ها برگزاری این آزمون دو بار در سال است. تمامی جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون سراسری از جمله زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در همان روز یا چند رو قبل از نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان قبل از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی ضوابط و شرایط به صورت کامل شرح داده شده است و در قسمت های دیگر آن نحوه ثبت‌نام قرارد داده شده است.

 

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه نوبت اول 1403

اولین دوره کنکور سال آینده در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه که در آذر ماه سال ۱۴۰۲ می باشد نام نویسی خود را انجام دهند. داوطلبان واجد شرایط می توانند در این تاریخ با مراجعه به سایت سازمان سنجشبه 

زمات ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 می باشد.

 

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه نوبت دوم ۱۴۰۳

متقاضیانی که تمایل دارند در نوبت دوم آزمون سراسری ثبت نام کنند، باید در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 به سایت سنجش مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در تاریخ های اعلام شده جهت زمان ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان گرامی توصیه می شود حتما پیش از اقدام به نام نویسی در تاریخ ثبت‌نام حتما مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

تمدید تاریخ ثبت نام کنکور 1403

برخی از متقاضیان که علاقه مند به ثبت‌نام در آزمون سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق نام نویسی از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان‌هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید تمدید مهلت ثبت نام کنکور اعلام می نماید، در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام دهند.

تمدید زمان ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ تا پنجششنبه 25 فروردین ماه تمدید شد.

داوطلبانی هم که در تاریخ اعلام شده جهت ثبت‌نام آزمون سراسری مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند. می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

داوطلبان در این تمدید تاریخ ثبت نام کنکور می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. داوطبانی نیز که در روزهای آغازین نام نویسی آزمون سراسری 1403 را انجام داده اند در فرصت مجدد می توانند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات آزمون سراسری اقدام نمایند

 

زمان ثبت نام با تاخیر جاماندگان

در سال های گذشته سازمان سنجش مهلت مجددی برای آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور نشده اند تعیین می کرد. با توجه به اینکه کنکور دو بار درسال در نوبت های اردیبهشت ماه و تیر ماه برگزار می شود. در دوره گذشته هیچگونه مهلت مجددی و ثبت نام با تاخیری انجام نگرفت.

از این رو پیش بینی می شود پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور که تا چند روز تمدید می شود هیچگونه بازه زمانی دیگری برای نام نویسی وجود نخواهد داشت. لذا توصیه می کنیم برای اطلاع از تمامی اخبار تحصیلی عضو کانال تلگرام مجموعه دانتل کو شوید تا از اخبار لحظه ای اطلاع داشته باشید.

 

در مهلت فرصت مجدد، داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. چنانچه در اطلاعات ورودی خود اعم از عکس داوطلبی، معدل دیپلم و سوابق تحصیلی، مدارک هویتی یا اطلاعات دیگری که وارد کرده‌اند. می توانند در این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام کرده و این اطلاعات را تصحیح نمایند.

در دوره گذشته ثبت نام با تاخیر کنکور انجام نگرفت. در صورت اعلام بازه زمانی ثبت‌نام با تاخیر در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مراحل ثبت نام

نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

2️⃣ دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری 1403 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام 

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی در تاریخ ثبت نام کنکور و دریافت کد رهگیری

برای مشاهده راهنما کامل نحوه ثبت‌نام می توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون سراسری زیر را مطالعه نمایید.

 

 

مشاوره تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در تاریخ ثبت نام کنکور و تمدید مهلت، نام نویسی خود را تکمیل کرده اند، در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات ورودی خود را ویرایش کنند. توجه داشته باشید در صورتی اطلاعات اشتباهی را وارد کند در هر مرحله ای از آزمون حذف خواهید شد و حتی در صورت پذیرش، قبولی فرد نیز لغو خواهد شد. 

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت‌نام کنکور سراسری موفق به ثبت‌نام کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت‌نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

31 مرداد 1402: جدول زمان بندی هر دو نوبت کنکور سراسری 1403 اعلام شد.

20 آبان 1402: زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 تغییر کرد. طبق اطلاعیه جدید زمان ثبت نام از 5 آذر آغاز و تا 11 آذر ماه 1402 می باشد

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

کنکور سراسری 1403 در دو نوبت برگزار می گردد که جزئیات مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

آیا تاریخ ثبت نام کنکور سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت نام نویسی آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت‌نام را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی ابتدا باید از شرایط و مدارک ثبت‌نام آگاهی یابند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده، ثبت نام نوبت اول در آذر و نوبت دوم در فروردین ماه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات و راهنما جامع ثبت نام کنکور سراسری 1403 می پردازیم.

 

منبع: ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری برای ورود به رشته‌های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته‌های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. علاقه مندان باید در تاریخ‌های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در دی ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده، شاهد برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال هستیم. متقاضیان برای ثبت نام کنکور نوبت اول این آزمون باید در آذر ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در هر مرحله از فرآیند آزمون، ثبت نام شما لغو خواهد شد. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو با شماره 0219105066 تماس حاصل فرمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

با تصویب تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امسال نیز شاهد برگزاری این آزمون برای دو بار در سال خواهیم بود. به طوری که زمان ثبت نام آزمون سراسری نوبت اول از تاریخ 5 تا 11 آذر ماه 1402 و ثبت‌نام برای نوبت دوم در تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 امکان پذیر خواهد بود.

هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نوبت های مختلف در جدول زیر شرح داده ایم.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کنند. از سویی دیگر به دلیل تغییرات در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو تماس گرفته تا از تمامی شرایط و مدارک و تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری آگاه شوید.

 

تمدید مهلت و فرصت مجدد ثبت نام آزمون سراسری 1403

علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده هر ساله تعدادی از داوطلبان از ثبت نام کنکور سراسری در مهلت تعیین شده جا می مانند. هر ساله سازمان سنجش مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند برای چند روز دیگر تمدید می کند تا این دسته از داوطلبان جامانده امکان ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری را داشته باشند.

داوطلبانی که در آزمون سراسری نام نویسی کرده اند در تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ورودی خود اقدام کنندو در صورت مغایرت اطلاعات را تصحیح نمایند.

علاوه بر زمان ثبت نام و تمدید مهلت آن، معمولا سازمان سنجش فرصتی را به عنوان فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز در نظر می گیرد. تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند طی این مرحله مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. همینطور افرادی که برخی اطلاعات خود را به اشتباه در فرم انتخاب رشته وارد کرده، اینگونه جهت ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

در سال گذشته ثبت نام با تاخیر داوطلبان انجام نشد و داوطلبانی که در نوبت های اول و دوم در مهلت تعیین ثبت نام نکرده بودند، امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشتند. توصیه میکینم حتما در مهلت تعیین شده نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال جاری برای اولین بار آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد. با توجه به اطلاعیه سنجش این آزمون همزمان با کنکور سراسری در ۶ و۷ اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد. 

ثبت نام در این آزمون نیز همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۵ تا ۱۱ آذر ماه خواهد بود داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت نمایند. نحوه تاثیر معدل و منابع این آزمون و سرفصل های امتحانی همانند کنکور سراسری می باشد.

داوطلبان گرامی برای اطلاع از این آزمون توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

 

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1403

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

🔹 تاثیر سوابق تحصیلی در سال جاری 50 درصد قطعی می باشد. چنانچه داوطلبان سوابق تحصیلی در گروه آزمایشی نداشته باشند، صفر اعمال خواهد شد. در سال  ۱۴۰۴ تاثیر معدل به 60 درصد افزایش خواهد یافت. 

🔴 طبق آخرین اطلاعیه ترمیم معدل فقط یک بار و در خرداد ماه 1403 امکان پذیر می باشد. در ادامه مقاله به بررسی کامل تاثیر سوابق تحصیلی پرداخته ایم. 

✅ کنکور سراسری 1403 دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان می توانند در هر نوبت شرکت کنند تا رتبه بهتر برای انتخاب رشته آن ها لحاظ شود. در واقع اگر متقاضیان با شرکت در نوبت اول کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه و تراز مناسب نشوند، نیازی نیست برای امتحان شانس خود تا سال بعد صبر کنند و می توانند در نوبت دوم ثبت نام کنکور سراسری 1403 همان سال شرکت نمایند. 

🔵 نتایج کنکور سراسری تا دو سال اعتبار خواهد داشت و متقاضیان می توانند حداکثر تا دو سال در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کنند. توجه داشته باشید فقط یک بار می توانید در انتخاب رشته شرکت نمایید. در صورت شرکت در سال اول کارنامه شما در سال دوم اعتبار نخواهد داشت.

❌❌ دفترچه دروس عمومی از سوالات کنکور سراسری حذف می شود و اینگونه متقاضیان فقط باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. تاثیر دروس عمومی در کنکوری سراسری وابسته به سوابق تحصیلی متقاضیان خواهد بود.

🟡 از دیگر تغییرات حذف زیرگروه ها می باشد؛ در واقع داوطلبان بر مبنای یک رتبه و یک تراز می توانند اقدام به انتخاب هریک از رشته های ارائه شده در زیرگروه مربوطه نمایند. 

✅دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه نیاز به انصراف تا اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ندارند. داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه جدید می توانند از مقطع قبلی انصراف دهند.

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ی را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور اشاره کرده ایم.

 

شرایط عمومی

✅داوطلبان باید دارای اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان در قانون اساسی باشند.

✅از دیگر شرایط عمومی اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها می باشد.

✅نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و سابقه شرکت در حذب های سیاسی نیز از الزامات است.

✅متقاضیان نباید سابقه فساد اخلاقی داشته باشند و شئونات اسلامی را نیز رعایت کنند.

✅سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی نیز از شرایط ضروری ثبت نام کنکور 1403 است.

 

شرایط اختصاصی

✅افراد دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 در تمامی رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش می توانند در کنکور شرکت و ادامه تحصیل دهند.

✅داوطلبان برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی رشته‌های نظری می باشند، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را اخد کنند یا دارای مدرک کاردانی باشند.

✅متقاضیان دارای دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی رشته‌های فنی حرفه‌ای یا کاردانش متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته برای ادامه تحصیل باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند. داوطلبان در غیر اینصورت اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را نخواهند داشت.  

✅داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 می باشند.

✅دسته‌ای از داوطلبان که جزو فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های پزشکی هستند. باید که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ و یا 31 بهمن ماه ۱۴۰۳ مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅داوطلبانی دارای طرح اجباری چنانچه در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند می توانند طرح خود را تا فارغ التحصیلی در این سه رشته به تعویق اندازند. توجه داشته باشید در صورت قبولی در رشته های دیگر اجازه ثبت نام تا پایان طرح خود را ندارند.

✅ دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری نیازی به انصراف از تحصیل پیش از ثبت نام کنکور سراسری ندارند. این داوطلبان پس از قبولی می توانند از مقطع قبولی خود انصراف دهند.

✅داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅اگر داوطلبی مشغول به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیر روزانه باشد. در زمان ثبت نام در دانشگاه جدید می‌تواند از مقطع قبلی انصراف دهد. پس داوطلبان دوره روزانه نیاز نیست تا اسفند ماه از تحصیل انصراف دهند.

 

راهنما ثبت نام کنکور سراسری 1403

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۳ از طریق سایت ثبت نام کنکور انجام می شود. 

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ در صورت خرید کارت اعتباری بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 ( نوبت دوم ) ” کلیک نمایید. در غیر این صورت ابتدا کارت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را طبق مراحل 4 تا 9 خریداری کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

4️⃣ ثبت نام در کنکور سراسری نیازمند پرداخت هزینه می باشد. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با خرید سریال ثبت نام، امکان پذیر است. بنابراین لازم است ابتدا بر روی گزینه ” سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ بر روی گزینه “ سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

6️⃣ در این مرحله برای خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید. (چنانچه قصد انتخاب رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید.) 

7️⃣ اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و پست الکترونیک را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

8️⃣ اطلاعاتی که وارد شده نمایش داده می‌شود. در صورت صحت آن ها تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام. ” بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که شماره پیگیری پرداخت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را حتما یادداشت کنید.

9️⃣ پس از وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی کارت ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را شامل شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و رمز CVV2 وارد نمایید. پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ثبت نام کنکور شماره سریال ۱۲ رقمی را دریافت کنید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام 

🔟 مجدد به صفحه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ بازگردید. بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403( نوبت دوم ) ” کلیک نمایید. 

1️⃣1️⃣ در صورت نداشتن عضویت ابتدا در سایت سازمان سنجش عضو شوید.

1️⃣2️⃣ تمامی اطلاعات نام و نام خانوادگی – ملیت – شماره ملی – تاریخ تولد – شماره تلفن همراه و رمز عبور انتخابی لازم را وارد کنید.

توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

1️⃣3️⃣ در این بخش کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 90 به بعد اخذ کرده اند درج کنند. (دانش آموزان نظام 6-3-3 کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند.)

1️⃣4️⃣ عکس خود را مطابق مشخصاتی که در سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ بارگذاری نمایید.

 1️⃣5️⃣ در این بخش اطلاعات شخصی و شناسنامه ای را باید پر کنید از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی و سایر موارد. داوطلبانی که کد سوابق تحصیلی خود را اعمال می کنند تعدادی از موارد به صورت اتوماتیک توسط سیستم پر می شود.

 

تکمیل فرم ثبت نام 

1️⃣6️⃣ مشخصات مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) نمایش داده می شود. داوطلبان نظام 6-3-3 مدرک پیش دانشگاهی ندارند.

1️⃣7️⃣ در بند 25 تا 28 فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 مشخصات سهمیه ایثارگری داوطلبان باید پر شود. داوطلبانی که سهمیه ایثارگری ندارند باید گزینه مناطق را انتخاب نمایند.

1️⃣8️⃣ در بند 28 سراسری داوطلبان در صورت داشتن معلولیت باید موارد زیر را تکمیل کنند. باید توجه شود مشخصات معلولیت با به تایید سازمان بهزیستی برسد.

1️⃣9️⃣ در این بخش فرم ثبت نام کنکور وضیعت چپ دست و بهیار بودن داوطلبان مشخص می شود. داوطلبانی که فارغ التحصیل آموزش عالی یا دانشجو هستند و یا انصراف از تحصیل داده اند باید موازد زیر را تکمیل کنند.

2️⃣0️⃣ داوطلبان در این بخش باید گروه آزمایشی امتحانی خود را از بین گروه ریاضی، تحربی، انسانی، هنر و زبان مخص کنند. در بند بعدی باید زبان خارجی امتحانی خود را انتخاب نمایند.

          ✅ از بین رشته های ریاضی، تجربی و انسانی داوطلبان می توانند فقط یک رشته را انتخاب نمایند.

 

تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403

2️⃣1️⃣ بند 40 تا 45 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به علاقه مندی ها می باشد.

          ✅ داوطلبان می توانند در رشته‌های شناور هنر و زبان و یا هر دو می‌توانند در صورت علاقه با خریداری کارت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ (برای هر گروه یک کارت به مبلغ 75 هزار تومان خریداری شود.) ثبت نام خود را انجام دهند.

          ✅ هر داوطلبا حداکثر در سه گروه آزمایشی می تواند شرکت کند. به طور مثال در گروه آزمایشی تجربی که رشته اصلی و در گروه آزمایشی هنر و زبان که رشته های شناور می باشند می تواند شرکت کند. اما در دو رشته اصلی مانند ریاضی و تجربی امکان ثبت نام وجود ندارد.

          ✅ در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی باید کارت جداگانه علاقه مندی (مبلغ 20 هزار تومان) ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ خریداری شود. برای هر دانشگاه باید کارت جداگانه خریداری شود.

          ✅ در صورت علاقه مندی به دانشگاه اطلاعات و امنیت و امام صادق و … تیک گزینه‌ها زده شود.

2️⃣2️⃣ در بند 46 و 47 فرم ثبت نام کنکور سراسری حوزه امتحانی خود را داوطلب باید مشخص نماید.

2️⃣3️⃣ در این بخش داوطلبان تلفن ثابت و همراه خود و ادرس محل سکونت خود را تکمیل می کنند و در نهایت بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

2️⃣4️⃣ در نهایت در صورت تکمیل صحیح موارد سیستم یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی در اخیتار داوطلبان قرار می دهد که به منزله انجام فرآیند ثبت نام کنکور سراسری می باشد. شماره پرونده و کد رهگیری دارای اهمیت زیادی است و در مراحل بعدی ثبت نام به آن نیاز خواهد داشت بنابراین این کد ها را یادداشت کنید و حفظ نمایید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

در مراحل نحوه ثبت‌ناماشاره کردیم که ثبت نام در این آزمون نیازمند این است که داوطلبان اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور را در فرم تقاضانامه خود تکمیل کنند. برای کاهش خطا شما می توانید ابتدا فرم پیش نویس انتهای دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل کنید. در ادامه این مطلب به منطور راهنمایی شما عزیزان، اطلاعات و مدارک لازم را ارائه کرده ایم.

 

مشخصات شناسنامه ای

  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • جنسیت زن یا مرد
  • شماره شناسنامه
  • شماره سری و سریال شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • شماره ملی

 

مشخصات تماس

  • منطقه شهرداری محل سکونت
  • شماره تلفن ثابت
  • شماره تلفن همراه
  • استان، شهر و آدرس
  • آدرس پست الکترونیکی
  • کدپستی

 

اطلاعات معدل و سوابق تحصیلی

✅معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

✅دیپلم: معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

✅پیش دانشگاهی: معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک 

✅کاردانی: معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی 

✅سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم متقاضیان ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

✅تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی 

تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها در بند ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

✅وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا بالاتر دانشگاه ها

 

کد سوابق تحصیلی

همانطور که اطلاع دارید، علاوه بر رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان در کنکور سراسری، سوابق تحصیلی آن ها نیز در نتیجه این آزمون تاثیر گذار است. سازمان سنجش برای اعمال دقیق سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سراسری، اقدام به جمع آوری اطلاعات آن ها در سامانه آموزش و پرورش با آدرس الکترونیکی ” my.medu.ir ” کرده است.

داوطلبان پیش از نام نویسی در سایت سنجش کدسوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir دریافت نمایند. به توجه به تاثیر قطعی 50 درصدی کنکور سراسری 1403 تمامی داوطلبان دارای دیپلم با هر نظام آموزشی باید این کد را دریافت و در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. 

در گذشته برخی از داوطلبان مشمول کد سوابق تحصیلی نبودند. این داوطلبان نیز همراه با دیگر داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی خود را از طریق سایت مای مدیو دریافت نمایند. چنانچه داوطلبی کد سوابق تحصیلی را اشتباه یا وارد ننماید، نمره سابقه تحصیلی صفر در نظر گرفته خواهد شد.

در صورت مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری 1403 می توانید با مشارین مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

چه کسانی باید در ترمیم معدل شرکت نمایند؟

در سال جاری ترمیم معدل فقط یکبار و در خرداد ماه انجام می گیرد. تمامی داوطلبان با هر نظام آموزشی و رشته تحصیلی می توانند در امتحانات ترمیم معدل دروس گروه آزمایشی انتخابی کنکور سراسری شرکت نمایند. 

چنانچه داوطلبی در یک درس دارای نمره نهایی نباشد، در در تاثیر معدل نمره صفر اعمال خواهد شد. به طور مثال یک داوطلب دارای رشته انسانی در صورت شرکت در گروه آزمایشی تجربی باید در ترمیم معدل دروسی که دارای نمره نمی باشد (مانند زیست شناسی و زمین شناسی و …) شرکت نماید. در غیر اینصورت در این دروس نمره صفر لحاظ می شود.

🔴 برای مطالعه راهنما کامل طریقه انتخاب دروس ترمیم معدل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

کدهای منطقه و بخش ثبت نام کنکور سراسری

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم: یک کد 4 رقمی درج شده در بالای کارنامه فارغ التحصیلی دانش آموزان نظام جدید
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی قابل دریافت از سایت سنجش
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم و سوم دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397. کد دانش آموزی یک شماره ۸ تا ۱۱ رقمی در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید)
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم ثبت نام کنکور 1403 کلیک کنید)
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت در دفترچه راهنما 
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

سهمیه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان از بین سهمیه کنکور سراسری (” مناطق ” ، ” خانواده شهدا ” ، ” ایثارگران و جانبازان ” ، ” رزمندگان ” ، ” بهیاری ” ، ” کارمندان “) باید یکی از آنها را انتخاب کننند. در صورتی که دارای سهمیه ایثارگری نیستید باید آزاد (که همان مناطق است) را انتخاب کنید. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند باید یک کد ۱۲ رقمی از سازمان مربوطه دریافت و آن را وارد فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403 کنند. در غیر سهمیه آن ها به مناطق تبدیل خواهد شد. رزمنده ها باید مدت جضور خود در جبهه را به ماه وارد نمایند.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری : کد 12 رقمی درج شده در کارت ایثارگری فرد ایثارگر برای داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد

🟡 دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه: مراجعه به سایت ستاد نیروهای مسلح و یا سازمان بسیج مستضعفین isaar.ir و دریافت کد پیگیری 12 رقمی 

🟡 کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش: مراجعه به سایت آجا ارتش جمهوری اسلامی aja.ir و دریافت کد پیگیری 12 رقمی

 

علاقه‌مندی به ثبت نام دانشگاه های با شرایط خاص

  • علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 
  • علاقه مند به ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
  • علاقمند ثبت نام دانشگاه امام صادق (ع) 

 

سایر مشخصات لازم ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

🔵تعیین اقلیت‌های دینی: داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ انتخاب یکی از گزینه‌های ” کلیمی ” ، مسیحی “، ” زرتشتی ” برای دریافت سوالات معارف مرتبط

🔵تعیین وضعیت نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی برای درخواست منشی

🔵صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست برای دریافت صندلی مخصوص

🔵گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی

🔵گروه‌های آزمایشی زبان خارجی

🔵مشخص کردن وضعیت در آزمون سراسری سال گذشته نیز شرکت کرده اید یا خیر

 

ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش به منظور ثبت نام تمامی متقاضیان، علاوه بر تمدید مهلت ثبت نام که بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ انجام می شود، بازه زمانی دیگری را نیز در اسفند ماه در نظر می گیرد که آخرین فرصت ثبت نام برای جاماندگان کنکور سراسری است.

در سال گذشته ثبت نام جاماندگان کنکور انجام نگرفت.

 

برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در کنکور سراسری، مطالعه صحیح منابع و برنامه ریزی اصولی برای کنکور می‌باشد. کنکور یک فرایند تقریبا یک ساله است و در این مدت داوطلبان باید به صورت مستمر به مطالعه پرداخته و کیفیت بالای مطالعه خود را نیز حفظ کنند تا بیشترین بازدهی را داشته و در نهایت موفق به کسب نتیجه دلخواه‌شان شوند.

برنامه ریزی برای ثبت نام کنکور سراسری اصولی دارد و داوطلبان با در نظر گرفتن اصول و قوانین آن می‌توانند بهترین برنامه را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایند. نحوه طراحی برنامه برای کنکور سراسری 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

👈تهیه یک لیست کامل از دروس مورد مطالعه و بودجه بندی آن ها

👈تعیین اولویت

👈مشخص کردن برنامه دقیق برای کارهای شخصی و غیر مرتبط با درس

👈ساخت یک جدول برای برنامه ریزی

👈وارد کردن اطلاعات مربوط به درس و ساعت مطالعه آن در جدول 

 

ثبت نام کنکور سراسری | نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

قبل از طراحی جدول و برنامه ریزی به این نکته توجه داشته باشید که برنامه شما باید به دور از سخت گیری و ایده آل گرایی باشد و به صورت منطقی طراحی شود. همانطور که گفته شد آمادگی کنکور یک فرایند طولانی مدت است و مطالعه سخت و بدون استراحت باعث خستگی و فرسودگی می‌شود و در نتیجه امکان مطالعه مستمر از بین خواهد رفت. نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

✅مشخص کنید که ترجیح می‌دهید به صورت هفتگی، ماهانه و یا حتی سالانه برنامه ریزی کنید. 

✅یک جدول برای خود بکشید و هر درس را با زمان دقیق مطالعه آن در جدول وارد کنید. 

✅حتما بخش هایی از جدول برنامه ریزی روزانه خود را به استارحت اختصاص دهید و به انجام فعالیت های مورد علاقه تان بپردازید تا روحیه تان حفظ شود. 

✅به صورت ماهانه و یا هفتگی برنامه ریزی تفریح داشته باشید. 

✅حتما زمان هایی را برای جمع بندی و مرور دروس در نظر بگیرید چراکه در صورت عدم توجه به مرور و جمع بندی بازدهی تان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. 

✅پس از هر درس به تست های تالیفی پرداخته و در نهایت زمانی را هم برای تست های سال های گذشته در نظر بگیرید. 

✅مکان آرام برای مطالعه، خواب کافی و تغذیه درست را نیز حتما در برنامه ریزی درسی خود برای ثبت نام کنکور سراسری لحاظ کنید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

شما عزیزانی که قصد دارید در آزمون سراسری ثبت‌نام کنید، بایستی در زمان ثبت‌نام چند نکته را در نظر داشته باشید. 

1️⃣ثبت نام کنکور سراسری 1403 الزام تجانس رشته وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بدون توجه به مدرک تحصیلی خود، در گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود ثبت نام و شرکت کنید.

2️⃣ هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های تجربی، ریاضی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نماید.

3️⃣ برای ثبت نام در هر یک از زیرگروه های آزمایشی اصلی و یا شناور، لازم است که هزینه ثبت نام را برای هر زیرگروه آزمایشی به صورت جداگانه پرداخت نمایید. ثبت نام در کنکور سراسری در تمامی زیر گروه های آزمایشی در یک نوبت صورت می گیرد و متقاضیان برای تمامی آن ها یک شماره پرونده و یک کد رهگیری دریافت می کنند.

با توجه به تغییرات کنکور سراسری متقاضیان با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی اقدام به مطالعه دروس تخصصی نمایند. علاوه بر مطالعه سرفصل ها، یادگیری تکنیک های تست زنی، مدیریت زمان، خلاصه نویسی، تحلیل آزمون های آزمایشی، برنامه ریزی درسی و … نیز می تواند منجر به موفقیت در این آزمون پررقابت گردد.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در باره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

منابع کنکور سراسری 1403

با توجه به تغییرات برگزاری و ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ منابع آزمون نیز تغییر می کند. از امسال دیگر دروس عمومی جز سرفصل امتحانی نمی باشد و دفترچه سوالات عمومی حذف گردیده است. برای آزمون سراسری سال جاری فقط از دروس تخصصی سوال طرح می شود و داوطلبان باید تمامی انرژی حود را برای مطالعه این مباحث بگزارند. برای آشنایی با منابع اصلی و بهترین کتب کمک آموزشی بر روی مقاله کلیک کنید.

 

 

کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون 1403

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 متقاضیان باید با اطلاع از زمان برگزاری این آزمون، آمادگی لازم را برای شرکت در جلسه کسب کنند. در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون، سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده، کارت ورود به جلسه منتشر می کند.

کارت ورود به جلسه کنکور شامل اطلاعات مهمی از جمله برخی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی داوطلب، آدرس حوزه برگزاری و … که در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ وارد کرده‌اید، می باشد. از این کارت به همراه مدرک شناسایی داوطلب، برای تشخیص هویت دانش آموز جهت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری استفاده می شود. 

داوطلبان باید در تاریخ‌های اعلام شده که معمولا چهار تا پنج روز قبل از برگزاری آزمون می‌باشد، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود، یک برگه پرینت از آن تهیه کرده و همراه خود به جلسه ببرند. 

زمان برگزاری آزمون سراسری نوبت اول در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت 1403 و نوبت دوم در 7 و 8 تیر 1403 می باشد.

متقاضیان باید اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه خود را بررسی کنند. در صورت اشتباه در اطلاعات درج شده، نواقص آن را از طریق لینک ویرایش فعال در سایت سازمان سنجش و یا باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه برطرف کنند.

 

انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور

پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری و برگزاری آزمون، پس از گذشت یک بازه زمانی یک نتایج اولیه برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

در این مرحله متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری هستند، برای انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. 

لازم به ذکر است پس از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و اعلام نتایج کنکور مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد در صورتی که به کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه، دسترسی داشته باشند، می توانند جهت انتخاب رشته در رشته های با آزمون این دانشگاه، به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

 

 

مشاوره کنکور سراسری

کنکور سراسری یکی از مهم ترین مراحل در زندگی تحصیلی افراد است که موفقیت در آن زمینه را برای کسب موفقیت های بعدی آماده خواهد کرد. اولین گام برای شرکت در کنکور سراسری، ثبت نام کنکور است. اشتباه در فرایند نام نویسی کنکور ممکن است مشکلاتی را برای داوطلبان به وجود آورد. 

چنانچه قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور و همچنین آمادگی برای آزمون از مشاوران تحصیلی کمک گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

20 آبان 1402: زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403 تغییر کرد. طبق اطلاعیه جدید زمان ثبت نام از 5 آذر آغاز و تا 11 آذر ماه 1402 می باشد

10 مهر 1402: ثبت نام کنکور نوبت اردیبهشت ماه در تاریخ 21 تا 27 آبان ماه 1402 می باشد.. زمان برگزاری آزمون 6 و 7 اردیبهشت خواهد بود.

 

سوالات متداول 

  1. ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام کنکور نوبت اول در تاریخ 5 تا 11 آذر  ماه 1402 امکان پذیر خواهد بود.

  2. نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت است؟

    ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش بصورت یکپارچه برای دانشگاه سراسری و آزاد انجام می شود، مراحل گام به گام ثبت نام در مقاله فوق ارائه گردیده است.

  3. شرایط شرکت در آزمون سراسری شامل چه مواردی می باشد؟

    طبق دفترچه راهنما متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق درج شده است.

    منبع: ثبت نام کنکور سراسری

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در واقع فرصت مجددی که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری قرار می دهد. تا در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود. مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید مهلت ثبت نام آزمون سراسری 1403 نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

 منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور 

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

باتوجه به تغییرات کنکور سراسری در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه انجام میگیرد. مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در آذر و فروردین ماه می باشد داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را انجام دهند.

نوبت کنکور زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 5 تا 11 آذر ماه 1402 6 و 7 اردیبهشت 1403
نوبت دوم تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 7 و 8 تیر 1403

بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه 1403

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تاکنون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 در نوبت های اول و دوم اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

 

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1403 معمولا هر ساله اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید

 

ثبت نام از طریق سیستم پاسخگویی

سازمان سنجش برای داوطلبانی که در تمدید مهلت ثبت نام کنکور نیز موفق به نام نویسی و شرکت در این آزمون نمی‌شوند، یک راه برای آنها قرار داده است.

این داوطبان از باید از طریق سیستم پاسخگویی سنجش در خواست خود را ثبت کنند. داوطلبان برای ثبت درخواست خود با به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق سیستم پاسخگویی که در منوی سمت راست این سایت قرار داده شده است می توانند درخواست خود را ثبت کنند. برای مشاهده نحوه ثبت درخواست مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

البته باید متذکر شویم در صورت تایید ثبت درخواست می توانید نام نویسی خود را انجام دهید و امکان دارد با درخواست شما موافقت نشو و رد شود. 

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1403

در فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1403 داوطلبان که در مهلت ثبت نام کنکور نام نویسی خود را انجام داده‌اند، در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت اشتباه وارد کرده اند می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبان که در این فرصت مجدد نیز از ثبت نام جامانده اند و موفق به نام نویسی نشده اند، سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز راهکاری قرار داده است. این دسته از متقاضیان باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری ثبت کرده و پس از پاسخگویی از طریق همین سیستم موفق به نام نویسی در آزمون سراسری سال شوند. باید این نکته را متذکر شویم هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری مقدار بیشتری از هزینه عادی ثبت نام می باشد.

 

مشاوره آخرین مهلت ثبت نام کنکور

زمان‌هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می‌دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات داوطلبانی که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند. اطلاعات درج شده، در فرم نام نویسی کنکور سراسری باید دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد. چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید. دراین زمان‌های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

20 آبان 1402: مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه نوبت اول در 5 تا 11 آذر ماه 1402 و مهلت ثبت نام آزمون تیر ماه در 7 تا 12 فروردین ماه 1403 انجام خواهد گرفت.

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

آخرین مهلت ثبت نام کنکور اردو تیر ماه چه زمانی می باشد.

در متن مقاله آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری در نوبت های اردیبهشت و تیر ماه را قرار داده ایم.

تمدید زمان ثبت‌نام کنکور چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور 

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای دانش آموزانی که ثبت‌نام اینترنتی خود را از طریق سایت my.medu.ir انجام داده اند اما قصد ویرایش آن ها را دارند، امکان پذیر می باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در زمان نام نویسی اینترنتی به درستی در سامانه مربوطه وارد کنند. دانش آموزانی که بعد از تکمیل مراحل نام نویسی متوجه می شوند برخی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، می توانند مجدد وارد سایت شده و اطلاعات خود را تصحیح کنند. در ادامه این مطلب به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404 پرداخته ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آنچه در ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در سامانه my.medu.ir اهمیت دارد، این است که متقاضیان اطلاعات خود را به درستی در سامانه وارد کنند. چنانچه دانش آموزان پس از تکمیل کردن اطلاعات خود متوجه شوند که برخی اطلاعات را به اشتباه وارد کرده اند، بایستی قبل از اتمام مهلت نام نویسی اینترنتی مدارس شاهد، نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدام نمایند. توصیه می شود به منظور جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه، متقاضیان دفترچه راهنمای مدارس شاهد را به دقت مطالعه کنند و پس از اطلاع از نحوه امتیاز بندی، مدارک لازم و … اقدام به ثبت‌نام کنند. بهتر است دانش آموزان و اولیای گرامی آن ها پس از تکمیل اطلاعات نیز چندین بار فرم تقاضانامه اینترنتی را بررسی کنند و در صورتی که اشتباهی در آن وجود داشت، ویرایش ثبت نام شاهد  انجام دهند.

 

زمان ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404

همزمان با شروع مهلت ثبت‌نام مدارس و قبل از اتمام مهلت نام نویسی، متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد خود اقدام کنند. دانش آموزی که پس از ثبت‌نام متوجه شود موردی را در فرم تقاضانامه اینترنتی به اشتباه وارد کرده است، مجاز به ویرایش فرم ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ قبل از اتمام مهلت نام نویسی خواهد بود. در ادامه به زمان اصلاح اطلاعات اشاره کرده ایم.

پایه تحصیلی زمان ویرایش ثبت نام مدارس شاهد
اول ابتدایی خرداد ماه ۱۴۰۳
پایه هفتم دوره اول متوسطه تیر ماه ۱۴۰۳
پایه دهم دوره دوم متوسطه مرداد ماه ۱۴۰۳
میان پایه مرداد ماه ۱۴۰۳

به محض اعلام زمان ثبت‌نام اینترنتی در سامانه my.medu.ir و به دنبال آن مشخص شدن زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 جدول فوق را بروزرسانی کرده و زمان دقیق ویرایش برای هر پایه تحصیلی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تمدید مهلت ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

به طور معمول مهلت ثبت نام مدارس شاهد تمدید می‌شود تا دانش آموزان متاخر که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در مهلت اصلی نشده اند، امکان ثبت نام را داشته باشند. در بازه زمانی که مهلت ثبت نام تمدید می‌شود نیز همچنان امکان ویرایش ثبت نام مدارس شاهد وجود دارد و داوطلبانی که قبلا نام نویسی کرده اند، می‌توانند اطلاعات خود را اصلاح نمایند. اما پس از پایان این مهلت دیگر امکان نام نویسی و ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت و فرم ثبت نام دانش آموز با اطلاعات اشتباه باطل خواهد شد. 

 

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های گذشته که ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سایت پادا انجام می شد، تصحیح اطلاعات ثبت نامی نیز از طریق سایت پادا امکان پذیر بود. با توجه به اینکه از سال گذشته متقاضیان باید جهت ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم به سایت مای مدیو به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کنند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 نیز از طریق این سامانه امکان پذیراست. در ادامه این مطلب به نحوه تصحیح اطلاعات در مقاطع تحصیلی مختلف پرداخته ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام my.medu.ir 

✅ درج کدملی و سریال شناسنامه دانش آموز

✅ انتخاب گزینه مدارس شاهد

✅ بررسی فرم نام نویسی پر شده و ویرایش ثبت نام شاهد در صورت نیاز

✅ تایید مجدد و دریافت کد پیگیری

 

راهنما تصویری

دسترسی به فرم ویرایش ثبت نام شاهد مشابه نحوه ثبت نام آن می باشد که در ادامه به صورت گام به گام مراحل آن را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش با آدرس my.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز را در کادر وارد نمایید. 

3️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام شاهد 1403 – 1404 صورت نداشتن نام کاربری و رمز عبور بر روی گزینه ورود از طریق دولت کلیک کنید.

4️⃣ شماره تلفن همراهی که ثبت نام قبلا انجام داده اید وارد کنید.

5️⃣ کد یکبار مصرف پیامک شده را وارد کنید.

6️⃣ بر روی گزینه ثبت نام مدارس شاهد کلیک نمایید. 

7️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید، فرم تقاضانامه اینترنتی نمایش داده می شود که داوطلب می تواند ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهد و در نهایت بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک نماید.

 

مشاوره یرایش ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

از آن جایی که ثبت نام مقاطع اصلی شامل پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام شاهد انجام می شود، متقاضیان و همچنین اولیای آن ها باید دقت داشته باشند که در زمان ثبت نام اینترنتی، اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل کنند تا اشتباهی در این مسیر رخ ندهد.

توصیه می شود که پس از تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، متقاضیان چندین بار فرم مربوطه را بررسی کنند تا اگر خطایی رخ داده است و اطلاعاتی را به اشتباه وارد کرده اند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهند. لازم است اشاره کنیم در صورتی که متقاضیان تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام مدارس شاهد اطلاعات خود را ویرایش نکنند، پس از این بازه زمانی نیز فرصت مجددی برای اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت و فرم تقاضانامه ای که اطلاعات آن اشتباه درج شده است، باطل خواهد شد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام شاهد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 اقدام کنند؟

    بله، تمامی متقاضیان مجاز هستند قبل از اتمام ثبت نام، اگر قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارند، اقدام نمایند.

  2. ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از طریق چه سایتی چه امکان پذیر است؟

    ویرایش ثبت نام شاهد از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” امکان پذیر است.

  3. نحوه تصحیح ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش اطلاعات اشاره کرده ایم.

    منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می‌باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال، داوطلبان برای شرکت در هر آزمون بایستی به صورت جداگانه در تاریخ تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان به صورت یکپارچه برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1403 مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سایت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج از طریق سایت ثبت نام کنکور در سایت سنجش sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان باید در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند تا از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام، داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1403 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

 

معرفی بخش های مختلف سایت ثبت نام کنکور 

پس از ورود به سایت سنجش در صفحه اصلی سایت با بخش های مختلفی مواجه می‌شوید که در هر بخش امکانات مختلفی قرار گرفته است. معرفی بخش های مختلف سایت ثبت نام کنکور به شرح زیر می‌باشد. 

منوی ارتباط 

در این بخش داوطلبان می‌توانند گزینه هایی همچون ارتباط با ما، معرفی سازمان، معرفی خدمات، دسترسی به سایت قدیم و درخواست گواهی قبولی و رتبه را مشاهده نمایند. 

سیستم پاسخگویی

در صورتی که داوطلبی قصد ثبت درخواست در زمینه های مختلف مثل اعتراض، بازیابی رمز عبور و غیره را داشته باشد، می‌تواند از طریق این منو وارد سیستم پاسخگویی شده و پس از عضویت درخواست خود را ثبت نماید. 

اطلاعیه ها

در وسط صفحه اصلی سایت بخش مربوط به اخبار و اطلاعیه ها قرار گرفته است. داوطلبان از این بخش می‌توانند به جدیترین اخبار مربوط به آزمون های مختلف دسترسی داشته باشند و از آن ها آگاه شوند. 

آزمون ها

و مهم ترین و پر استفاده ترین بخش سایت ثبت نام کنکور مربوط به آزمون ها می‌باشد. داوطلبان برای ثبت نام در هر آزمون می‌توانند بر روی هر عبارت کلیک کرده و به منوهای مختلف همچون ثبت نام آزمون، انتخاب رشته، اعلام نتایج و… دسترسی داشته باشند. 

 

سایت سنجش ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه sanjesh.org

در دفترچه راهنما تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند نسبت به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان باید با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای نام نویسی ابتدا باید هزینه شرکت در آزمون را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام برای شان فعال شود و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

 

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور 1403

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرایط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر برای ثبت نام اقدام کنند.

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی پایین بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

 

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

4️⃣ بر روی گزینه ” سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال 1403 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ مجددا بر روی گزینه سیستم خرید سریال ثبت نام دوره دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

 

6️⃣ مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنید.

 

7️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم ثبت نام کنکور با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

 

8️⃣ در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود

 

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

9️⃣ مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور برگشته و گزینه سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 را انتخاب کنید.

 

🔟 مجددا گزینه سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳  را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣ در صورت عدم عضویت در سامانه، گزینه ثبت نام کنید را انتخاب نمایید و در غیر این صورت با کلیک بر روی گزینه ورود و تکمیل اطلاعات خود وارد سایت ثبت نام کنکور شوید. 

 

1️⃣2️⃣ برای عضویت باید اطلاعات خواسته شده در فرم را تکمیل کرده و با انتخاب گزینه عضویت در سایت عضو شوید. 

 

1️⃣3️⃣ پس از ورود به سایت باید عکس خود را مطابق با شرایط ذکر شده بارگزاری نمایید. 

1️⃣4️⃣ در نهایت اطلاعات شما به نمایش در می‌آید و باید کادرهای مربوطه را به طور کامل و با دقت تکمیل نمایید. 

1️⃣5️⃣ با دریافت شماره پرونده و کد پیگیری به منزله پایان فرایند ثبت نام کنکور در سایت سنجش (حفظ و نگهداری برای هر داوطلبی ضروری است)

 

تکمیل فرم ثبت نام 

فرم ثبت نام کنکور که داوطلبان در طول ثبت نام پیش روی خود دارند، شامل بخش‌های مختلفی است. در اولین قسمت از فرم، درج کد سوابق تحصیلی دیپلم (برای دارندگان مدرک دیپلم) و درج کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی) اجباری است.

 

در ادامه جزئیاتی از نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ارائه شده است. برای اطلاع از نحوه تکمیل این فرم در سایت ثبت نام کنکور پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

ویرایش ثبت نام کنکور 

داوطلبانی که در مهلت مقرر در سایت ثبت نام کنکور تیر ماه نام نویسی کرده اند، چنانچه اطلاعتی را به صورت اشتباه وارد کرده اند با مراجعه به سایت سنجش و انتخاب گزینه ویرایش می توانند فرم ثبت نام را ویرایش کنند. مهلت ویرایش فرم تا پایان زمان ثبت نام می باشد. در ادامه به شرح نحوه ویرایش در سایت ثبت نام کنکور خواهیم پرداخت.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.

 

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

3️⃣ لینک فعال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید.

 

4️⃣ گزینه ورود به سیستم را انتخاب کرده و اطلاعات خود را درج نمایید. 

5️⃣ با ورود به صفحه شخصی خود می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ویرایش، اطلاعات خود را اصلاح نمایید. 

6️⃣ پس از چندین بار بررسی کامل فرم بر روی تایید و ادامه کلیک کنید تا اطلاعات وارد شده اصلاح شود. توجه داشته باشید که شماره پرونده و کدرهگیری تغییر نمی یابد و همان کد های قبلی می باشد.

توجه داشته باشید تعداد دفعات مجاز برای ویرایش فرم ثبت نام محدود می باشد و پس از چندین بار ویرایش سیستم قفل خواهد شد و اجازه ویرایش نخواهید داشت.

 

بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده در سایت ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان پس از ثبت نام برای ویرایش اطلاعات، انتخاب رشته و مشاهده نتایج به شماره داوطلبی و شماره پرونده خود نیاز دارند. این اطلاعات پس از ثبت نام به تمامی داوطلبان داده می‌شود. در صورتی که داوطلب این اطلاعات را فراموش کرده باشد، می‌تواند از طریق سیستم پاسخگویی سایت ثبت نام کنکور سنجش درخواست بازیابی اطلاعات را بدهد. مراحل بازیابی شماره داوطلبی و شماره پرونده به شرح زیر است. 

1️⃣وارد سایت سنجش شده و از بالای صفحه بر روی آیکون تلفن کلیک کنید. 

 

2️⃣گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب نمایید. 

 

3️⃣در صورت عدم عضویت در سایت گزینه عضویت را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. 

 

4️⃣مجددا وارد صفحه قبلی شده و با انتخاب گزینه ورود به سیستم و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید. 

 

5️⃣از منوی سمت راست گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید. 

 

6️⃣سال و آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از انتخاب گزینه جستجو، بر روی گزینه دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کلیک نمایید. 

 

مشاوره سایت ثبت نام کنکور۱۴۰۳

اگر می خواهید برای نام نویسی در کنکور سراسری در سایت ثبت نام کنکور سراسری 1403 اقدام کنید، بهتر است قبل از مراجعه، مطابق فرم پیش نویس موجود در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را آماده کنید تا در زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ سرعت بیشتری داشته و اطلاعات را به درستی وارد کنید.

برای تکمیل فرم ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شما به اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت، برخی کد های تحصیلی و وضعیت نظام وظیفه آقایان، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، اطلاعات مربوط به سهیمه و … نیاز دارید که بهتر است از قبل آن‌ها را آماده کنید.

در صورتی که در هر مرحله از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ به مشکل بر خوردید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل کو، مشکل خود را حل کرده و ثبت نام خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کدام سایت است؟

    ثبت نام کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می‌گیرد.

  2. نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور سنجش به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه نام نویسی کنکور در سایت اشاره کرده ایم.

  3. متقاضیان چه زمانی می توانند ثبت نام کنکور مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند؟

    زمان ثبت نام کنکور تاکنون مشخص نیست، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در بهمن ماه باشد.

    منبع: سایت ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیر ماه

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

به طور کلی امکان ترمیم معدل تنها یکبار برای داوطلبان وجود دارد اما با انتشار اطلاعیه های جدید، اعلام شده است که داوطلبان در سال ۱۴۰۳ فرصت مجددی نیز برای ترمیم معدل خواهند داشت. در این مطلب به پاسخ سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

ترمیم معدل کنکور سراسری

در سال 1403 تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت 50 درصد قطعی می باشد. در سال های گذشته تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت محاسبه می شد یعنی تنها در صورت بالا بودن معدل، رتبه کنکور نیز ارتقا می یافت و در صورت پایین بودن معدل، سوابق تحصیلی محاسبه نمی شد.

اما با تغییر تاثیر سوابق تحصیلی به حالت قطعی، اهمیت معدل بسیار رفته است چرا که اگر معدل داوطلب پایین باشد، رتبه او در کنکور نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به دنبال راهی برای بهبود معدل خود می گردند که بهترین راهکار ترمیم معدل می باشد.

با توجه به محدویت های تعداد دفعات ترمیم معدل، این سوال به وجود می آید که آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد یا خیر. در این مقاله از سایت مشاوره تحصیلی دانتل کو به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام ترمیم معدل

تمامی داوطلبان کنکور 1403 که سوابق تحصیلی ندارند و یا سابقه تحصیلی آن ها ناقص است، باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. در غیر این صورت تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را از دست خواهند داد و تا حد زیادی از سایر داوطلبان جا می‌مانند.

بالا بودن معدل در بهوبد رتبه کنکور بسیار تاثیرگذار است چراکه تاثیر آن پنجاه درصد است و از سوی دیگر با توجه به قطعی بودن تاثیر سوابق تحصیلی، پایین بودن معدل نیز بسیار ناخوشایند است چراکه رتبع و تراز داوطلب را پایین می‌آورد. مشمولان ثبت نام آزمون ترمیم معدل به شرح زیر می باشند.

  • داوطلبانی که دیپلم نظری نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کارشناسی نظام جدید (6.3.3) دارند.

  • افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی

  • کسانی که از قبل سابقه تحصیلی داشته اند.

افرادی که قبلا در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، پس از تصویب تغییرات کنکور سراسری می توانند مجددا در این آزمون شرکت کنند. افرادی که قصد شرکت در کنکور گروه آزمایشی متفاوت با رشته خود در دبیرستان را دارند نیز مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند.

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد | تعداد دفعات مجاز ترمیم معدل

طبق اطلاعات اولیه افراد در سال 1403 تنها می توانستند یکبار ترمیم معدل انجام دهند. این فرصت یکباره در امتحانات نهایی خرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در امتحانات شهریور ماه دیگر امکان ترمیم معدل کنکور وجود ندارد چراکه امتحانات شهریور یک فرصت جبران است.

با توجه به اینکه ترمیم معدل نیز خود به‌عنوان فرصت جبرانی در نظر گرفته می شود، دیگر امکان آزمون مجدد در شهریور وجود نخواهد داشت. چنانچه قصد ترمیم معدل دارید، بهتر است با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا در همان آزمون اول موفق به کسب نمرات عالی شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

حتما بخوانیدمدارک ثبت نام کنکور 

آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

همانطور که گفته شد داوطلبان کنکور تنها یکبار فرصت ترمیم معدل دارند. اما اطلاعیه های جدیدی منتشر شده است و بر اساس آن ها وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد داوطلبان کنکور، گفته است که افرادی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می تواند امسال نیز مجددا در این آزمون شرکت نمایند.

توصیه می شود که داوطلبان این فرصت مجدد را غنیمت شمرده و با کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان تحصیلی مجموعه دانتل کو، به بهترین نحو برای آزمون شده و نمرات عالی کسب کنند.

مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو

کنکور سراسری یک مرحله حساس و تاثیرگذار در زندگی دانش آموزان است چراکه ادامه مسیر تحصیلی و شغلی آنان را تعیین خواهد کرد. با توجه به تغییرات گسترده کنکور سراسری در دو سال اخیر، بسیاری از داوطلبان دچار ابهام و سردرگمی شده اند. از این رو توصیه می‌شود که داوطلبان از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند تا جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به کنکور سراسری را در اختیارشان قرار داده و بر این اساس در جهت کسب نتیجه بهتر یاری شان کنند.

در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشاوران و متخصصان باتجربه ای گرد هم آمده اند و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند. در این مرکز تمامی خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی می‌باشد و شما می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتر بهترین نتیجه را کسب نمایید. برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. آیا می توان دوباره ترمیم معدل انجام داد؟

بر اساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، داوطلبانی که سال گذشته در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند، می‌توانند مجددا در سال جدید در این آزمون شرکت نمایند.

2. در صورت کمتر شدن نمره ترمیم معدل چه خواهد شد؟

در این صورت جای نگرانی وجود ندارد چراکه بالاترین معدل یعنی همان نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

3. آیا داوطلبان نظام آموزشی قدیم نیز می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند؟

بله با توجه به تاثیر قطعی پنجاه درصدی سوابق تحصیلی این امکان در نظر گرفته شده است تا تمامی داوطلبان بتوانند نمرات خود را بهبود بخشند.
منبع: آیا می توان دوباره ترمیم معدل برای ثبت نام کنکور انجام داد؟

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات متقاضیانی است که قصد نام‌نویسی و استخد‌ام در آمو‌زش و پرو‌رش را دارند. هر ساله سازمان سنجش و آموزش کشور آزمون استخدامی برگزار می‌کند و افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند می‌توانند وارد مرحله مصاحبه شوند. با توجه به برگزاری آزمون به صورت سالانه ضروری است که داوطلبان از زمان ثبت نام اطلاع دقیق داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند. در این مطلب به بررسی کامل زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنها یکبار در سال برگزار می‌شود به همین دلیل اطلاع از زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بسیار حائز اهمیت است چراکه با از دست دادن مهلت تعیین شده برای نام نویسی باید تا سال آینده برای ثبت‌نام صبر نمایید. برای کسب اطلاع شما عزیزان در این مطلب به بررسی کامل زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 پرداخته‌ایم. 

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به عهده سازمان سنجش و آموزش کشور است و متقاضیان برای نام نویسی آزمون بایستی به این سامانه با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. سازمان سنجش با توجه به نیروی مورد نیاز ارگان های دولتی مختلف، آزمون استخدامی را برگزار کرده و بر این اساس اقدام به نیرو پذیرش می‌کند. 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته آموزگاری 1402 از 10 تا 22 اسفند ماه بود و آزمون رشته دبیری نیز از 27 خرداد تا 3 تیر فرصت داشت. برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی امو آموزش معلولین نیز متقاضیان از 17 تا 31 شهریور فرصت داشتند.

پس از اینکه دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش تدوین شد، اطلاعیه ای از سوی این سازمان منتشر شده و طی آن تاریخ دقیق و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام می‌گردد. در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام آزمون در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود که مانند روند سال گذشته باشد. 

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1403 این مطلب بروزرسانی خواهد شد. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.  

 

تمدید مهلت زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش 1403

بسیاری از افراد در زمان اولیه ثبت نام موفق به ثبت نام نمی‌شوند و مهلت نام نویسی را از دست می‌دهند. اما جای نگرانی در این شرایط وجود ندارد چراکه سازمان سنجش معمولا هر سال زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تمدید می‌کند و فرصت مجددی در اختیار متقاضیان متاخر قرار می‌گیرد. 

سال گذشته زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تمامی رشته ها در حدود ۳ تا ۷ روز تمدید شد. در سال ۱۴۰۳ هنوز زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

تقویم زمانی استخدام آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تقویم زمانی مشخصی دارد که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین شده و به در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اطلاع از تقویم زمانی به متقاضایان کمک می‌کند تا بتوانند در زمان های تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند.

در حال حاضر تقویم زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما داوطلبان می‌توانند با مشاهده جدول زمانی سال گذشته در مورد بازه زمانی نسبی ثبت نام در سال جدید نیز مطلع شوند. 

تقویم زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
ثبت نام آزمون  27 تا 31 خرداد 1402
تمدید زمان ثبت نام آزمون تا 3 تیر 1402
دریافت کارت ورود به جلسه 9 مرداد 1402
برگزاری آزمون استخدامی 12 مرداد 1402
نتایج اولیه شهریور 1402
مصاحبه نیمه اول شهریور 1402
نتایج نهایی اواخر مهر 1402

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیانی که در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام در آزمون نشده اند، می‌توانند در زمان تمدید مهلت نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام کنند. با این حال توصیه می‌شود که متقاضیان با پیگیری اخبار مربوط به جدول زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در همان روزهای ابتدایی اقدام به نام نویسی نمایند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. توجه داشته باشید که امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام و همچنین تمدید مهلت وجوود دارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی در سایت سنجش با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 چه تاریخی است؟

    تاریخ دقیق ثبت نام در سال جدید هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب از سایت دانتل کو قرار خواهد گرفت.

  2. آیا زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید خواهد شد؟

    بله سازمان سنجش هر ساله مهلت نام نویسی آزمون را تمدید خواهد کرد. 

  3. چندبار در سال امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود دارد؟

    این آزمون تنها یکبار در سال برگزار می‌شود و در صورت از دست دادن مهلت نام نویسی بایستی یکسال برای شرکت در آن صبر نمایید. 

    منبع: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم یکی از مهم ترین اقداماتی است که دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه کنند چرا که انتخاب رشته یک مساله بسیار مهم است و ادامه مسیر دانش آموز را تعیین می‌کند. بدون کمک گرفتن از افراد متخصص امکان خطا در آن افزایش می‌یابد و در نتیجه دانش آموز پس از مدتی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

دانش آموزانی که در حال تحصیل در پایه نهم هستند، برای ورود به پایه دهم باید انتخاب رشته کرده و مسیر خود را مشخص نمایند. انتخاب رشته نهم به دهم فرایندی است که تمامی دانش آموزان در این پایه تحصیلی باید آن را بگذرانند و تنها در صورتی انتخاب رشته موفقی خواهند داشت که از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم کمک گرفته و به طور کامل از ضوابط و شرایط آن اطلاع داشته باشند. 

انتخاب رشته به صورت اینترنتی و یا حضوری انجام می‌شوند. در حال حاضر انتخاب رشته در سامانه پادا انجام می‌شود و دانش آموزان پس از شرکت در آزمون رغبت و توانایی و اعلام نتایج آن می‌توانند با توجه به اولویت های تعیین شده نسبت به نام نویسی در رشته خود اقدام کنند. 

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | زمان

انتخاب رشته در زمان مشخصی انجام می‌شود و دانش آموزان بایستی حتما در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. انتخاب رشته در پایان سال نهم تحصیلی و پس از امتحانات نهایی خرداد انجام خواهد شد. در پایان سال دانش آموزان باید با توجه به اطلاعیه های مدرسه وارد سایت مای مدیو شده و در آزمون رغبت و توانایی شرکت نمایند.

مدتی بعد نتایج آزمون مشخص شده و دانش آموزان می‌توانند از طریق سایت پادا و یا مراجعه حضوری به مدرسه انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های فرم هدایت تحصیلی انجام دهند. زمان دقیق انتخاب رشته نهم به دهم هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب رشته و دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

نحوه انتخاب رشته نهم به دهم

همانطور که گفته شد انتخاب رشته نهم به دهم هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی امکان پذیر است. دانش آموزان می‌توانند پس از شرکت در آزمون رغبت و توانایی در سایت مای مدیو و اعلام نتایج، به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و انتخاب رشته را انجام دهند. از سوی دیگر امکان انتخاب رشته از طریق سایت پادا نیز وجود دارد. برای این منظور باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

1️⃣با جستجو آدرس pada.medu.ir وارد سایت پادا شوید. 

2️⃣بر روی گزینه آموزشی کلیک کنید. 

3️⃣گزینه مشاهده کارنامه را انتخاب نمایید. 

4️⃣اطلاعات مورد نیاز را در کادرها وارد کرده و گزینه ورود کاربران را بفشارید. 

5️⃣گزینه انتخاب رشته پایه نهم و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی را انتخاب کرده و فرم اولویت بندی را دریافت نمایید. 

6️⃣در نهایت با توجه به مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم، انتخاب رشته و مدرسه خود را انجام دهید. 

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | شرایط و عوامل تاثیرگذار

برای انتخاب رشته نهم به دهم در هر رشته تحصیلی شرایط اختصاصی وجود دارد. علاوه بر شرایط عمومی نیز برای انتخاب رشته در نظر گرفته شده است. اولین شرط این است که نمرات تمامی دروس در سه سال متوسطه اول بر انتخاب رشته او تاثیر خواهد گذاشت. 

دانش آموزان با توجه به نمره خود و ظرفیت رشته در منطقه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. اگر دانش آموز نمره لازم برای رشته مورد نظر (مثلا معدل 14 برای ورود به رشته انسانی) را کسب نکرده باشد، امکان ورود به آن رشته را نخواهد داشت.

برخی مواقع نیز ممکن است با وجود کسب معدل بالا به دلیل کم بودن ظرفیت آن رشته تحصیلی در منطقه امکان ورود برای تمامی دانش آموزان متقاضی وجود نداشته باشد. عوامل موثر و امتیازات انتخاب رشته نهم نیز با توجه به مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم به شرح زیر می‌باشد. 

🟣علاقه شخص دانش آموز: ۱۰ امتیاز

🟣نظر والدین: ۵ امتیاز

🟣صلاحدید مشاور: ۱۰ امتیاز

🟣نظر و صلاحدید معلمین: ۱۰ امتیاز

🟣نمرات درسی: ۳۵ امتیاز

🟣عملکرد دانش آموز در آزمون های برگزار شده: ۳۵ امتیاز

 

معرفی رشته های نهم به دهم

در هنگام انتخاب رشته نهم به دهم بهتر است که دانش آموزان از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم کمک گرفته و از رشته های تحصیلی به طور کامل آگاه شوند. رشته های نهم به دهم و شرایط اختصاصی هر یک از آن ها به شرح زیر می‌باشد. 

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | رشته ریاضی فیزیک

ریاضی فیزیک یکی از رشته های محبوب و در عین حال سخت است چراکه دروس ریاضی و فیزیک مفاهیم سختی دارند و همه افراد امکان کلنجار رفتن های طولانی مدت با این دروس را ندارند.

دانش آموزان برای ورود به رشته ریاضی فیزیک باید بر این دروس تسلط نسبی داشته باشند و از طرف دیگر به این مفاهیم علاقه مند باشند. دیگر توانایی لازم برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی فیزیک قدرت تجسم بالا می‌باشد. بررسی این موارد با کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ممکن خواهد بود. مهم ترین شرایط انتخاب رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم به شرح زیر می‌باشد.

✅مجموع نمرات دروس ریاضی و تجربی در سه سال متوسطه اول باید حداقل 42 باشد.

✅ضریب دروس ریاضی و تجربی در سال اول متوسطه 3 می‌باشد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 14 باشد.

 

رشته علوم تجربی

رشته تجربی به دلیل در بر گرفتن رشته های پزشکی جز پرطرفدارترین رشته های تحصیلی است و هر ساله نیز تعداد دانش آموز داوطلب کنکور در این رشته بیشتر از سایر رشته ها می‌باشد. دانش آموز باید به دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی علاقه داشته و در آن ها عملکرد خوبی نیز داشته باشد.

حفظیات در دروس رشته تجربی باید قوی باشد و همچنین علاقه به علوم طبیعی و حوزه های درمانی نیز وجود داشته باشد تا دانش آموز در متوسطه دوم و یا دانشگاه با فرسودگی و دلزدگی تحصیلی مواجه نشود. بررسی این موارد با کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ممکن خواهد بود.

متاسفانه بسیار دیده می‌شود که دانش آموزان تجربی علاقه زیادی به مطالب درسی ندارند وصرفا به دلیل پرستیژ رشته های پزشکی وارد این رشته می‌شوند؛ مسلم است که این دانش آموزان به تدریج با مشکل مواجه خواهند شد. از شرایط انتخاب رشته پایه نهم به دهم در رشته تجربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مجموع نمرات دروس ریاضی و تجربی در سه سال متوسطه اول باید حداقل 42 باشد.

✅ضریب دروس ریاضی و تجربی در سال اول متوسطه 3 می‌باشد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 14 باشد.

 

رشته علوم انسانی

رشته انسانی در حوزه شغلی بیشتر مربوط به مسائل مربوط به انسان هاست و در واقع افرادی که این رشته را انتخاب می‌کنند باید به برقراری ارتباط با دیگران علاقه مند باشند. دروس این رشته بیشتر حفظی هستند و داشتن حافظه قویت و برقراری ارتباط بین مفاهیم دروس از پیش زمینه های اساسی ورود به رشته علوم انسانی است.

ادبیات و زبان عربی از دروس اصلی این رشته هستند و دانش آموزان متقاضی علوم انسانی باید به این دروس علاقه مند بوده و در این زمینه مهارت داشته باشند. بررسی این موارد با کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ممکن خواهد بود. از شرایط مهم برای ورود به رشته علوم انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مجموع نمرات دروس ادبیات، عربی و مطالعات اجتماعی در سه سال متوسطه اول باید حداقل 42 باشد.

✅ضریب درس عربی در متوسطه اول 3 می‌باشد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 14 باشد.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | رشته های فنی حرفه ای

یکی دیگر از رشته هایی که در زمان انتخاب رشته پایه نهم به دهم مشاهده می‌‌شود رشته فنی و حرفه ای است. دانش آموزان می‌توانند در زیر شاخه های این رشته یعنی هنر _ صنعت _ مدیریت و خدمات _ کشاورزی ادامه تحصیل دهند. افراد فارغ التحصیل در این رشته امکان ورود به رشته های ریاضی را خواهند داشت اما به اندازه دانش آموزان رشته ریاضی بر دروس مسلط نخواهند شد.

مهم ترین مزیت رشته فنی حرفه ای این است که دانش آموزان به صورت علمی تمامی دروس را می‌آموزند و در نتیجه مهارت بالایی کسب می‌کنند. بازار کار این رشته بسیار خوب است و فارغ التحصیلان شانس بالایی برای یافتن کار دارند. از شرایط ورود به رشته فنی حرفه ای در زمان انتخاب رشته پایه نهم به دهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن در سه سال متوسطه اول باید حداقل 30 باشد.

✅در درس ریاضی باید حداقل نمره 10 را کسب کرد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 12 باشد.

 

رشته های کار و دانش

کار و دانش تا حدی شبیه به رشته فنی حرفه ای است. تفاوت این دو در این است که برخی رشته های جزئی تر در کار و دانش وجود دارد و از سوی دیگر دروس ساده تر هستند و دانش آموزان بدون حضور در کلاس نیز می‌توانند مدرک خود را دریافت کنند. از سوی دیگر بازار کار رشته های کار و دانش نیز نسبت به فنی حرفه ای کمتر است. بررسی این موارد با کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ممکن خواهد بود. از شرایط ورود به رشته کار و دانش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مجموع نمرات دروس ریاضی و کار و فن آوری در سه سال متوسطه اول باید حداقل 36 باشد.

✅ضریب درس ریاضی در متوسطه اول 2 و ضریب درس کار و فن آوری 3 می‌باشد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 12 باشد.

 

رشته علوم و معارف اسلامی

این رشته نیز همانطور که از نام آن پیداست بیشتر مربوط به دروس فقه و تفسیر قرآن می‌باشد. عربی از دروس بسیار مهم علوم و معارف اسلامی می‌باشد و دانش آموز بایستی به این رشته علاقه مند بوده و حافظه قوی نیز داشته باشید. بررسی این موارد با کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ممکن خواهد بود.

پس از تحصیل در این رشته در متوسطه دوم، افراد می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه اقدام نمایند. از شرایط انتخاب رشته پایه نهم به دهم برای رشته علوم و معارف اسلامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مجموع نمرات دروس ادبیات، عربی و مطالعات اجتماعی در سه سال متوسطه اول باید حداقل 42 باشد.

✅ضریب درس عربی در متوسطه اول 2، درس ادبیات 4 و مطالعات اجتماعی 3 می‌باشد.

✅معدل دانش آموز نباید کمتر از 14 باشد.

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم دوم متوسطه

در هنگام انتخاب رشته نهم بسیار مهم است که دانش آموزان از از اصول صحیح آن اطلاع کامل داشته باشند و رشته ای را انتخاب کنند که با علاقه و توامندی هایشان سازگار باشد. مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم در این مسیر بسیار کمک کننده است و از این طریق می‌توانید از جنبه های درونی خود که از آن ها بی اطلاع هستید نیز مطلع شده و بهترین انتخاب را بر اساس ویژگی های شخصیتی خود داشته باشید. اصول مهم انتخاب رشته به شرح زیر هستند. 

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | علاقه

یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام انتخاب رشته تحصیلی علاقه است. عدم علاقه به یک رشته تحصیلی ادامه مسیر را بسیار سخت و طاقت فرسا می‌کند. تمامی رشته های درسی سختی های خاص خود را دارند و اگر علاقه به آن وجود نداشته باشد، دانش آموز به سرعت دچار دلزدگی و فرسودگی خواهد شد. 

 

اطلاع از استعدادها و توانایی های خود

صرف داشتن علاقه به یک رشته درسی یا حوزه کاری نمی‌توان موفقیت در آن رشته را تضمین کرد. در کنار علاقه بسیار مهم است که دانش آموز در آن حوزه توانایی و استعداد نیز داشته باشد.

توجه به عملکرد و نمره های درسی یکی از راه های اطلاع از توانایی در آن درس است. باید در این شرایط واقع بینانه فکر کنید و اگر احساس می‌کنید که توانایی کسب نمرات خوبی در آن درس را ندارید، به سراغ رشته دیگری بروید. کمک گرفتن از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم نیز می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. 

 

اطلاع از رشته های تحصیلی

دانش آموزان باید به طور کامل از تمامی رشته های تحصیلی مطلع شده و سختی های پیش رو، رشته های دانشگاهی، موقعیت های شغلی، بازار کار و… را بشناسند. برخی مواقع دانش آموز به یک رشته علاقه دارد اما با تحقیق متوجه خواهد شد که آینده ای در آن رشته وجود ندارد و بهتر است که در تصمیم خود تجدید نظر کند. 

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته

در مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم شما می‌توانید از نحوه اعتراض به نتایج انتخاب رشته نیز مطلع شوید. به طور کلی برای اعتراض دو راه پیش رو دارید و می‌توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام نمایید. 

اعتراض اینترنتی

همانطور که گفته شد یکی از روش های انتخاب رشته به صورت اینترنتی و سامانه پادا می‌باشد. داوطلبانی که به نتیجه اعتراض دارند، می‌توانند از طریق همین سامانه اعتراض خود را ثبت نمایند. البته با توجه با مشکلات سایت ممکن است در حال حاضر امکان ثبت اعتراض به صورت اینترنتی وجود نداشته باشد. 

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم | اعتراض حضوری

روش دیگر که متداول تر نیز می‌باشد، ثبت اعتراض به صورت حضوری و از طریق مدرسه محل تحصیل است. دانش آموز می‌تواند به مدرسه خود مراجعه کرده و فرم اعتراض را پر کند. این فرم به اداره کل نواخی آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد و در نهایت با برگزاری کمیسیون ثبت نام، اعتراض دانش آموز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

در صورتی که دانش آموز در فرم هداست تحصیلی امتیاز بالایی کسب کرده باشد اما نمره های اولیه به حد کافی نبوده باشد، می‌تواند اعتراض کرده و مجددا در رشته مورد نظر خود ثبت نام کند. در برخی مواقع اعتراض این دانش آموزان پذیرفته شده است. 

 

مرکز مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم دانتل کو

چنانچه قصد دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم را دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. در مرکز مشاوره دانتل کو تمامی خدمات مشاوره به صورت تلفنی می‌باشد و شما می‌توانید با صرف کمترین زمان و هزینه بهترین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی را از متخصصان با تجربه و مجرب دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته نهم به دهم چه تاریخی است؟

    تاریخ دقیق انتخاب رشته در سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است اما معمولا پس از امتحانات نهایی انجام می‌شود. 

  2. انتخاب رشته نهم به دهم به چه صورت است؟

    برای انتخاب رشته می‌توان به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام کرد. اما معمولا اکثر مدارس انتخاب رشته را به صورت حضوری انجام می‌دهند. 

  3. مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم چه مزیتی دارد؟

    با دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم مجموعه دانتل کو می‌توانید از تمامی جوانب انتخاب رشته خود آگاه شده و به صورت اصولی انتخاب رشته نمایید. 

    منبع: مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

  • dun tel
  • ۰
  • ۰

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان این آزمون باید با آن ها آشنایی داشته باشند. اکثر داوطلبان این آزمون از رشته های غیر مرتبط فارغ التحصیل شده اند و در نتیجه آشنایی زیادی با محتوای مطالب درسی و سوالات آزمون ندارند. مطالعه سوالات سال های گذشته به داوطلبان کمک می کند تا آگاهی نسبی در این زمینه به دست آورند. در این مطلب به بررسی کامل سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی دو مرحله کتبی و مصاحبه دارد. این آزمون ظرفیت پذیرش بسیار محدودی دارد و در نتیجه تنها افراد برتر موفق به کسب قبولی خواهند شد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد مرحله آزمون کتبی، داوطلبان باید با سوالات آزمون لیسانس به پزشکی آشنا باشند تا بتوانند به این سوالات در جلسه آزمون پاسخ بدهند. به همین دلیل در ادامه به توضیح کامل سوالات آزمون لیسانس به پزشکی خواهیم پرداخت.

داوطلبان رشته پزشکی در آزمون لیسانس به پزشکی اکثرا تحصیل کرده ها و فارغ التحصیلان رشته های غیرمرتبط با پزشکی هستند که با وجود علاقه بسیار زیاد به رشته پزشکی و حتی مهارت و استعداد در این زمینه اما با این حال اطلاعات کافی در مورد مطالب درسی را ندارند.

از سوی دیگر مطالعه دروس به صورت کنکوری نیز تفاوت فاحشی با اطلاعات عمومی دارد. به همین دلیل داوطلبان باید در مرحله اول با سوالات آزمون لیسانس به پزشکی آشنا شوند تا بتوانند بر این اساس شروع به مطالعه دروس نمایند.

 

 

پاسخنامه آزمون لیسانس به پزشکی

مورد بسیار مهم دیگر در زمینه آمادگی آزمون لیسانس به پزشکی این است که داوطلبان پس از مطالعه دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی به مطالعه پاسخنامه نیز بپردازند تا با جواب هر سال آشنا شوند. پس از برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخنامه کلیدی را منتشر می کند تا شرکت کنندگان بتوانند پاسخ های خود را مطابقت داده و از وضعیت خود در آزمون اطلاع نسبی به دست آورند.

از سوی دیگر داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سال آینده را دارند نیز می توانند استفاده بسیار موثری از پاسخنامه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی داشته باشند و از طریق مطالعه این دو در کنار یکدیگر آمادگی خود برای شرکت در آزمون را افزایش دهند. پاسخنامه در سایت علوم پزشکی دانشگاه تهران قرار می گیرد.

 

نکات مهم نمونه سوالات لیسانس به پزشکی

درنهایت باید توجه داشته باشید که سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال های گذشته تنها کمکی برای شما هستند که می تواند آگاهی تان در زمینه سوالات آزمون پیش رو را بالا ببرند اما به هیچ عنوان کافی نیستند و تنها با مطالعه سوالات سال های گذشته و پاسخنامه آن ها نتیجه مورد نظر را کسب نخواهید کرد.

در این مسیر باید منابع اصلی امتحانی در سال جدید را شناسایی کرده و سپس کتاب های کمک آموزشی مناسبی نیز تهیه کرده و به مطالعه دقیق آن ها بپردازید. کتاب های کمک آموزشی را انتخاب کنید که تا حد امکان جامع باشند تا در بین منابع و کتاب های متعدد دچار سردرگمی و کلافگی نشوید.

همچنین در هنگام مطالعه دروس به ضریب هر درس و تعداد سوالات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید تمرکز بیشتری بر دروس ضریب بالا اختصاص دهید. برای کسب اطلاع کامل در این زمینه می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا در جهت آمادگی برای آزمون لیسانس به پزشکی شما را یاری کنند.

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند باید حتما مدرک زبان داشته و آن را به عنوان مدارک ثبت نام ارائه دهند. با توجه به عدم آشنایی اکثر داوطلبان با محتوای آزمون لیسانس به پزشکی، توصیه می شود که در مورد تکنیک های مطالعه اطلاع کامل به دست آورید تا در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد و یا در مورد تکنیک های مطالعاتی و آمادگی آزمون نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت سوالات آزمون لیسانس به پزشکی چه باید کرد؟

    دفترچه سوالات سال های گذشته در سایت علوم پزشکی دانشگاه تهران قرار می گیرد اما شما می توانید به صورت مستقیم آن ها را از این صفحه سایت دانتل کو دانلود نمایید.

  2. آیا قبولی در آزمون کتبی لیسانس به پزشکی پایان مسیر است؟

    خیر داوطلبان پذیرفته شده وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه خواهند شد و در صورت قبولی در آن به صورت قطعی قبول می شوند.

  3. ضریب دروس آزمون لیسانس به پزشکی یکسان است؟

    خیر هر درس ضریب متفاوتی دارد و به طور کلی داوطلبان باید توجه بیشتری به سوالات با ضریب بالا (ضریب 3) مثل فیزیولوژی، میکروب شناسی، ویروس شناسی و… اختصاص دهند.

    منبع: سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

  • dun tel