duntel

  • ۰
  • ۰

درخواست پناهندگی در آلمان مهم ترین اقدام پس از ورود به کشور آلمان از راه های غیرقانونی می باشد. افرادی که در کشور خود امنیت جانی و یا مالی ندارند، می توانند در آلمان درخواست پناهندگی دهند. پس از درخواست پناهندگی، طی یک جلسه مصاحبه شرایط افراد بررسی می شود و در صورت واجد شرایط بودن پناهندگی برای شان صادر می شود. با توجه به مشکلات بسیار زیاد و خطرات فراوان در مسیر پناهندگی توصیه می شود که افراد از روش های دیگر مهاجرت به آلمان استفاده نمایند. در این مطلب به بررسی کامل درخواست پناهندگی در آلمان پرداخته ایم. 

 

منبع:  درخواست پناهندگی در آلمان

درخواست پناهندگی در آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش های متعددی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش ها استفاده نمایند. یکی از روش های مهاجرت به آلمان پناهدگی در این کشور است که البته به دلیل غیر قانونی بودن و سختی ها و خطرات آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. 

اما با این حال افراد بسیاری از این طریق مهاجرت کرده و به دنبال درخواست پناهندگی در آلمان می باشند. پس از ورود به کشور آلمان پناهدگان باید درخواست پناهدگی بدهند تا آلمان آن ها را پذیرش کند و امکان اقامت در این کشور را داشته باشند. پناهندگی در آلمان مراحل و روندی دارد که بدون طی کردن آن ها امکان پناهندگی وجود نخواهد داشت. در ادامه به بررسی کامل درخواست پناهندگی در آلمان خواهیم پرداخت. 

 

مراحل درخواست پناهندگی در آلمان

افرادی که برای پناهندگی به کشور آلمان وارد می شوند، در همان ابتدای ورود خود باید درخواست پناهندگی شان را به دولت اعلام کنند. برای این منظور باید به مراکز پلیس یا امور شهروندان خارجی مراجعه کرده و ثبت نام اولیه را انجام داد. 

پس از آن باید درخواست کتبی برای پناهندگی داشته باشید که پس از آن وقت ملاقاتی تعیین می گردد. سپس در زمان تعیین شده مصاحبه انجام می شود و سوالاتی در مورد شما و کشورتان و هدف و انگیزه تان از پناهندگی در آلمان پرسیده خواهد شد.

در این مرحله عکس فرد و اثر انگشت او توسط دولت آلمان گرفته می شود. پس از این مراحل یک برگه اقامت به فرد داده می شود که باید به خوبی از آن نگهداری شود. بدون داشتن برگه اقامت اجازه رفت و آمد و حضور در کشور را نخواهید داشت.

 

 

اتفاقات پس از ثبت درخواست پناهندگی در آلمان

 پس از درخواست پناهندگی در آلمان تا زمانی که درخواست شما بررسی شود می توانید در پناهنگاه های موقت اقامت داشته باشید. با توجه به ظرفیت خالی که اقامتگاه های پناهجویان دارند شما به یکی از پناهگاه ها فرستاده خواهید شد. محل اقامت به صورت سیستمی انتخاب می شود و نه مسئولان و نه خود فرد در انتخاب پناهگاه حقی ندارند. امکان اعتراض به محل اقامت نیز وجود ندارد. 

پس از پذیرش در پناهگاه های موقت محلی برای خواب به شما اختصاص داده می شود. این محل ممکن است به صورت مشترک و یا تک نفره باشد و امکان تصمیم گیری در مورد آن وجود ندارد. کمپ های موقت برای پناهجویان تازه وارد است و بعد از مدتی اقامت در آن ها پناهگاه شما تغییر کرده و به دیگر پناهگاه ها فرستاده خواهید شد. 

اقامتگاه بعدی ممکن است یک کمپ دیگر بوده و یا به یک آپارتمان فرستاده شوید. معمولا امکان تعیین شهر محل زندگی در زمان پناهندگی وجود ندارد. اما در صورتی که دلایل بسیار محکمی برای انتخاب شهر دارید، می توانید درخواست خود را به اداره پناهندگان ارسال کرده و شانس خود را امتحان کنید. 

 

مقررات دوبلین در پناهندگی آلمان

یکی از مقررات بسیار مهم که در زمان درخواست پناهندگی در آلمان به آن توجه زیادی می شود مقرران دوبلین می باشد. بر طبق این قوانین پیش از دعوت به مصاحبه از سوی اداره بامف، به طور دقیق بررسی می شود که آیا واجد شرایط دریافت پناهندگی آلمان هستید یا باید برای درخواست پناهندگی به دیگر کشور های اروپایی اقدام کرد. 

همچنین آلمان بررسی می کند که آیا قبلا برای پناهندگی در کشورها درخواست نداده باشید. در این صورت مجاز به درخواست پناهندگی در آلمان نخواهید بود. در این شرایط ممکن است آلمان فرد را به همان کشور اول برگرداند.

همچنین این امکان نیز وجود دارد که افراد به کشور مبدا خود بازگردانده شوند. با توجه به مشکلات و محدودیت های بسیار زیاد در مورد پناهندگی در آلمان توصیه می شود که افراد از روش های دیگر مهاجرتی استفاده نمایند. برای دریافت مشاوره مهاجرت به آلمان می توانید از مشاوران و متخصصان دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مصاحبه پناهندگی در آلمان

پس از درخواست پناهندگی در آلمان از شما برای مصاحبه دعوت خواهد شد. این جلسه بلافاصله برگزار نمی شود و معمولا افراد باید چندین ماه در نوبت بمانند تا زمان مصاحبه شان فرا برسد. تاریخ شرکت در مصاحبه بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که به دلایل موجه مثل بیماری امکان شرکت در آن تاریخ را ندارید، باید از قبل و با ارائه مدارک مستند غیبت خود را اعلام کنید. 

در جلسه مصاحبه یک فرد مسئول از سوی اداره بامف و یک مترجم حضور خواهد داشت. در این جلسه سوالاتی در مورد علت فرار از کشور پرسیده می شود و باید به طور دقیق به آن پاسخ دهید. پاسخ های شما در این جلسه مبنای تصمیم گیری در مورد پذیرش درخواست پناهندگی خواهد بود. 

در صورتی که قبلا درخواست مترجم زن یا مرد داده اید و درخواست شما اجرا نشده یا مترجم به خوبی حرف های شما را بیان نمی کند، می توانید این را به مسئول گزارش دهید؛ در این صورت قرار ملاقات جدیدی تعین شده و یا مترجم تغییر می کند. 

در جلسه مصاحبه زمان کافی در اختیار خواهید داشت و می توانید به طور کامل داستان خود را بیان کنید. سعی کنید تمامی مدارک لازم در مورد دلیل فرار خود را در اختیار داشته و آن ها را در مصاحبه ارائه دهید. 

پس از پایان مصاحبه درخواست پناهندگی در آلمان یک دور اظهارات شما خوانده می شود تا در مورد درست بودن آن ها مطمئن شوید و در صورت لزومی مواردی را اضافه کرده و یا کم نمایید. مدتی پس از جلسه مصاحبه، صورت جلسه به وکیل ارائه می شود. 

 

سوالات مصاحبه پناهندگی در آلمان

همانطور که گفته شد در جلسه مصاحبه پس از درخواست پناهندگی در آلمان سوالاتی از افراد پرسیده می شود که باید به طور دقیق به آن ها پاسخ دهند. پاسه دهی به سوالات مصاحبه در روند پرونده و تصمیم گیری برای پذیرش درخواست بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از مهم ترین مواردی که در جلسه مصاحبه از شما سوال پرسیده خواهد شد می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

🔴 لهجه و زبان

‌🔴 ملیت و قومیت

🔴 اقامت و پناهندگی در سایر کشورها

‌🔴 داشتن پاسپورت و دیگر مدارک مهم

🔴 آدرس سکونت در کشور خود

‌🔴 اطلاعات شخصی مثل نام، تاریخ تولد، نام همسر و غیره

🔴 تحصیلات

‌🔴 شغل و توانایی از سوالات درخواست پناهندگی در آلمان

🔴 فعالیت در حوزه های سیاسی در کشور خود

‌🔴 داشتن فامیل در کشورهای دیگر و پناهندگی آنان

🔴 زمان رسیدن به آلمان و ترک کشور خود

‌🔴 وسیله رسیدن به آلمان

🔴 داشتن فامیل و یا آشنا در کشور آلمان

‌🔴 هزینه های رسیدن به کشور آلمان

 

هزینه های اقامت در زمان پناهجویی در آلمان

یکی از مهم ترین موارد در هنگام ورود به کشور آلمان هزینه های زندگی در دوران پناهجویی می باشد. آلمان یک کشور پناهنده پذیر است و قوانین مشخصی برای حمایت از پنهاجویان دارد. 

همانطور که گفته شد روند بررسی درخواست پناهندگی در آلمان بسیار زمان بر است و امکان دارد که حتی افراد تا یک تا دو سال نیز در نوبت مصاحبه و بررسی درخواست بمانند. در این زمان دولت آلمان از پناهجویان حمایت مالی می کند و علاوه بر در اختیار گذاشتن محل اقامت، هزینه های افراد را نیز بر عهده می گیرد. 

افراد پناهجو بلافاصله پس از ثبت نام اولیه و درخواست پناهندگی کمک های اولیه برای زندگی را دریافت خواهند کرد. از این موارد می توان به اقامتگاه، غذا، لباس و لوازم بهداشتی اشاره کرد. 

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، پناهجویان ماهانه هزینه ای را نیز دریافت می کنند که با آن امکان خرید مواردی همچون سیمکارت و پرداخت هزینه های حمل و نقل وجود خواهد داشت. این هزینه ها تا زمان بررسی درخواست پناهندگی توسط دولت آلمان پرداخت خواهد شد. 

 

نتیجه درخواست پناهندگی در آلمان

صدور نتیجه درخواست پناهندگی در آلمان در حدود چند ماه طول می کشد. بر اساس اطلاعاتی که از شما در جلسه مصاحبه شده است نتایجی صادر خواهد شد که به صورت زیر می باشند. 

👈 طبق نظر اداره بامف شما دارای حق پناهندگی و یا حفاظت پناهجویی خواهید بود که در این صورت اقامت سه ساله و پاسپورت آبی پناهندگی آلمان را دریافت خواهید کرد. 

‌👈 شما واجد شرایط حمایت تکمیلی خواهید بود که در این صورت اقامت یکساله به شما داده می شود.

👈 طبق نظر بامف شما واجد شرایط منع ملی اخراج هستید و اقامت یک ساله خواهید داشت. 

‌👈 اقامت شما توسط بامف رد می شود که یعنی دلایل شما کافی نیست و واجد شرایط پناهندگی در آلمان نیستید. 

👈 درخواست شما توسط بامف به عنوان درخواست کاملا بی اساس تشخیص داده می شود یعنی در مصاحبه دلایل اصلی خود را نگفته اید و هدف شما اقتصادی است. 

نکته: در تمامی موارد فوق امکان اعتراض به تصمیم بامف را خواهید داشت و می توانید با کمک گرفتن از مشاوران حقوقی اعتراض خود را ثبت نمایید. 

 

مشاوره مهاجرت به آلمان

درخواست پناهندگی در آلمان کار ساده ای نیست و احتمال بسیار زیادی وجود دارد که پس از گذرندان سختی های بسیار زیاد برای ورود به آلمان در نهایت درخواست شما پذیرش نشده و به کشور بازگردانده شوید. در این صورت با مشکلات جدی تری مواجه خواهید شد.

پیشنهاد ما به شما این است که با کمک گرفتن از افراد متخصص راه های قانونی و ساده تری را برای مهاجرت انتخاب کنید. برای درخواست مشاوره مهاجرت می توانید از متخصصان و مشاوره دانتل کو کمک بگیرید. در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو متخصصان آماده کمک به شما هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به آلمان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مراحل درخواست پناهندگی در آلمان چیست؟

    در متن مقاله به مراحل درخواست پناهندگی در آلمان اشاره شده است. 

  2. آیا پس از رسیدن به آلمان پناهندگی به همه افراد داده می شود؟

    خیر پس از رسیدن به آلمان در یک فرایند طولانی درخواست افراد بررسی می شود و در صورت داشتن شرایط لازم و نظر اداره بامف پناهندگی داده می شود. 

  3. دلیل گرفتن اثر انگشت در هنگام درخواست پناهندگی آلمان چیست؟

    اثر انگشت برای تشخیص اینکه افراد در کدام کشور ها قبلا در خواست پناهندگی داده اند گرفته می شود

  • ۰۳/۰۴/۲۰
  • dun tel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی