duntel

  • ۰
  • ۰

به طور کلی شهریه دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه پیام نور بیشتر است اما دانشجویان علاوه بر شهریه باید سایر فاکتورهای تاثیر گذار مثل امکانات آموزشی را نیز در هنگام انتخاب رشته در نظر بگیرند. در این مطلب به بررسی کامل تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌آزاد پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر و انتخاب رشته صحیح می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع: تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد

 

 

تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد دو دانشگاه محبوب در بین دانشجویان هستند که هر ساله دانشجویان زیادی در این دانشگاه ها به تحصیل می پردازند. دانشگاه آزاد و پیام نور هر دو شهریه پرداز هستند و دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه مصوب را پرداخت نمایند. 

تحصیل در دانشگاه آزاد معمولا به صورت حضوری است و دانشجویان باید در کلاس های درس حاضر شوند. اما در دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند به صورت خودخوان تحصیل کرده و پس از شرکت در امتحانات فارغ التحصیل شوند. 

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان در مورد تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد شهریه بالاتری نسبت به پیام نور دارد. اما اگر قصد انتخاب بین این دو دانشگاه را دارید، در ادامه به توضیح در مورد تفاوت قیمت شهریه این دو دانشگاه در مقاطع مختلف پرداخته شده است. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

تفاوت شهریه پیام نور و آزاد در مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد بیشتر است چرا که رشته های بیشتری در دانشگاه آزاد ارائه می شود و امکانات آموزشی نیز بیشتر می باشد. شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی با توجه به رشته در حدود 2/900/000 تا 3/900/000 تومان می باشد. 

اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید در حدود 2/300/000 تا 3/100/000 تومان می باشد. در صورتی که فاکتور شهریه برای دانشجویان مهم تر باشد، می توانند به تحصیل در دانشگاه پیام نور بپردازند. در صورتی که قصد انتخاب رشته دارید و هنوز به دلیل تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد تصمیم قطعی نگرفته اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید. 

[box type="success" align="" class="" width=""] جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید. [/box]

تفاوت شهریه پیام نور و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان بسیاری بین انتخاب دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور مردد می شوند. در این مقطع نیز تفاوت بین شهریه دو دانشگاه وجود دارد. دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی خود باید در حدود 6/000/000 تا 7/500/000 هزار تومان پرداخت نمایند. 

در دانشگاه پیام نور نیز دانشجویان مقاطع ارشد باید مبلغی بین 5/500/000 تا 6/800/000 هزار تومان بپردازند. برای تحصیل در هر دو دانشگاه باید شهریه ثابت و متغیر پرداخت شود. شهریه متغیر پس از انتخاب واحد و مشخص شدن تعداد واحد های دانشجو مشخص می شود.

در صورتی که در مورد انتخاب رشته و دانشگاه برای ادامه تحصیل و تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد مشکلی دارید و یا سردرگم هستید، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید. 

مشاوره تحصیلی دانتل کو

دانشجویانی که قصد انتخاب رشته برای تحصیل در مقاطع مختلف را دارند می توانند با هزینه کمتر به تحصیل در دانشگاه پیام نور بپردازند. البته دانشگاه پیام نور در مقاطع کاردانی دانشجو پذیرش نمی کند. همچنین رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شود و دانشجویان تنها امکان تحصیل این رشته ها در دانشگاه آزاد را خواهند داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد  برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت دانشگاه پیام نور و آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد چقدر است؟

دانشگاه پیام نور شهریه کمتری نسبت به دانشگاه آزاد دارد و دانشجویانی که هزینه برای شان بسیار اهمیت دارد، می توانند با صرف هزینه کمتر در این دانشگاه تحصیل کنند. 

تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد در مقطع ارشد چقدر است؟

در متن مقاله به توضیح تفاوت شهریه این دو دانشگاه در مقطع ارشد پرداخته شده است. 

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه پیام نور چقدر است؟

رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شود و دانشجویان باید در دیگر دوره های دانشگاهی به تحصیل بپردازند. 

  • ۰۳/۰۶/۱۳
  • dun tel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی