duntel

  • ۰
  • ۰

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون ارائه شده و قابل استفاده می باشد. داوطلبان مشمول این سهمیه با توجه به شرایط خود می توانند از طریق یکی از دو روش پذیرش در دانشگاه ثبت نام نمایند. ظرفیت های پذیرش بر اساس استعداد درخشان با توجه به شرایط دانشگاه در هر سال متفاوت خواهد بود. در این مطلب به بررسی کامل سهمیه استعداد درخشان کارشناسی‌ارشد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

منبع: سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد

 

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو روش با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های بدون آزمون را دارند، می توانند از طریق سهمیه استعداد درخشان، در دانشگاه پذیرش شوند. 

استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن آگاه باشند و بر این اساس برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی در پذیرش بدون کنکور بر اساس استعداد درخشان مواجه شوند. 

 

شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد

هر ساله بخشی از ظرفیت دانشگاه های مختلف به پذیرش بدون کنکور اختصاص می یابد و دانشجویان برتر در میان هم دوره ای های خود با معدل معین، می توانند از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد استفاده کرده و در دانشگاه مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. شراط استفاده از این سهمیه با توجه به نوع پذیرش متفاوت می باشد که در ادامه به توضیح کامل آن ها پرداخته ایم. 

پذیرش بدون آزمون

داوطلبان برای تحصیل در رشته های بدون آزمون می توانند از سهمیه استعداد درخشان خود برای ورود به رشته هم نام و مرتبط در مقطع کارشناسی خود استفاده نمایند. شرایط پذیرش استعداد درخشان در هر دانشگاه ممکن است تفاوت هایی داشته باشد اما با این حال برخی از شرایط کلی و ثابت به شرح موارد زیر هستند. 

✅ داوطلب باید در ۶ ترم تخصیلی حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی را پاس کرده باشد. 

‌✅ دانشجو باید معدل بالایی داشته و جز ۱۵ درصد اول هم ورودی های خود قرار گیرد. 

  • ۰۳/۰۶/۱۸
  • dun tel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی