duntel

  • ۰
  • ۰

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد یکی از مهم ترین سوالات دانشجویانی است که قصد انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود را دارند. دانشجویان ممکن است به دلایلی همچون مسافت زیاد دانشگاه، عدم علاقه به رشته تحصیلی، مشکلات مالی و غیره تصمیم به انصراف از تحصیل بگیرند. دانشگاه آزاد شهریه پرداز است و برای انصراف از این دانشگاه باید جریمه پرداخت شود. لازم است دانشجویان از هزینه انصراف اطلاع داشته باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تصمیم بگیرید. 

 

منبع: هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

 

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد جز  دانشگاه های محبوب در بین داوطلبان کنکور است چراکه واحدهای دانشگاهی متعددی دارد و پذیرش در آن نسبت به پذیرش در دانشگاه های سراسری راحت تر می باشد. از سوی دیگر کیفیت بالای آموزش باعث تمایل بیشتر داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه می باشد. 

اما با این حال برخی از دانشجویان پس از انتخاب دانشگاه آزاد و قبولی در آن به دلایل مختلف تصمیم به انصراف از دانشگاه می گیرند. دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است و در صورتی که قصد انصراف داشته باشید باید هزینه انصراف از دانشگاه آزاد را پرداخت کنید. 

در سال های گذشته دانشجویان باید ۱/۵ برابر شهریه ثابت یک ترم خود را به عنوان هزینه انصراف پرداخت می کردند اما در حال حاضر این مبلغ با سنوات مجاز باقی مانده دانشجویان محاسبه می شود. 

 

بخوانید: مراحل انصراف از دانشگاه آزاد

 

 

محاسبه هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد دانشجویان دانشگاه آزاد برای انصراف از تحصیل باید جریمه پرداخت کنند. در هر مقطع هزینه انصراف از تحصیل به نحو متفاوتی محاسبه می شود. در ادامه فرمول محاسبه هزینه انصراف از دانشگاه آزاد در هر مقطع را آورده ایم. 

  • ۰۳/۰۶/۲۱
  • dun tel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی