duntel

  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴ همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد اسلامی دارند بایستی مانند داوطلبان دانشگاه های سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از جزئیات ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1404 ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴
    • شرایط  ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1404
  • راهنما ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1404
    • راهنما گام به گام
    • مشاوره ثبت نام آزمون دکتری
    • سوالات متداول

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴

آزمون دکتری طبق روال هر سال برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و دانشگاه ازاد اسلامی به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. داوطلبانی که جزو دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد هستند و یا در این مقطع فارغ التحصیل شده اند، می توانند با اطلاع از شرایط و زمان نام نویسی اقدامات لازم برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴ را انجام دهند.

زمان ثبت‌نام آزمون دکترا از 29 مهر تا 5 آبان 1403 می باشد.

زمان ثبت نام سال۱۴۰۴ از 29 مهر تا 5 آبان ماه می باشد. سازمان سنجش یک بازه زمانی چند روزه را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند که می توانید با برقراری تماس از طریق شماره درج شده در انتهای مقاله راهنمایی های لازم را دریافت کنید. البته با عضویت در کانال تلگرامی نیز می توانید از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

شرایط  ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1404

برای ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۴ که با آزمون دکتری دانشگاه های سراسری به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، داوطلبان باید شرایطی را داشته باشند که برخی از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر می‌باشد. 

 

شرایط عمومی

✅اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان مورد تایید

✅عدم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران

✅عدم سابقه در گروه های مخالف جمهوری اسلامی و دین اسلام

✅نداشتن سوسابقه کیفری

✅نداشتن مشکلات اخلاقی

 

شرایط اختصاصی

✅داوطلبان باید مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی داشته باشند.

✅شرط تجانس رشته مقطع کارشناسی ارشد با دکتری (لیست رشته های مجاز هر مجموعه امتحانی در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری قرار دارد)

✅دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، بایستی که تا تاریخ 31 شهریور 1404 فارغ التحصیل شوند.

✅متقاضیان با تحصیلات حوزوی و دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه قم یا خراسان نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند و در صورت شاغل به تحصیل بودن بایستی تا تاریخ 31 شهریور 1404 مدرک خود را اخذ نمایند.

✅دانشجویان در حال تحصیل پس از قبولی نهایی می توانند انصراف خود از دانشگاه قبلی را انجام دهند.

✅ داوطلبان آقا برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد نباید مشکل نظام وظیفه عمومی باشند.

✅ دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمـومی دامپزشکی و دکتری پزشکی بایستی دارای معدل بالای 14 باشند.

در مقاله زیر تمامی شرایط خاص و موارد انصراف و بازگشت به تحصیل را شرح داده ایم. چنانچه دارای شرایط خاصی می باشید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ 

 

راهنما ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1404

چنانچه طبق شرایط گفته شده در متن فوق جزو واجدین شرایط هستید، می توانید اقدامات لازم را جهت نام نویسی در این آزمون پشت سر بگذارید. در فلوچارت زیر راهنما کلی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴ را شرح داده ایم و در ادامه راهنما تصویری را برای شما داوطلبان گرامی قرار داده ایم. 

 

 

در ادامه راهنما تصویری مراحل ثبت‌نام را شرح داده ایم. چنانچه مایل به مطالعه راهنماگام به گام تصویری و نحوه تکمیل فرم نام نویسی هستید می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

راهنما گام به گام

مراحل زیر به صورت گام به گام مراحل ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد وزارت علوم را نشان می دهد که سازمان سنجش مجری آن می باشد.

ورود مستقیم به سایت

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید و بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

 

 

2️⃣ ابتدا دفترچه راهنما ثبت‌نام را دریافت کنید و به دقت مندرجات و بخش های مختلف آن را مطالعه نمایید.

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

 

 

4️⃣ بر روی عبارت ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکترا (ph.D) سال ۱۴۰۴ ” کلیک کنید.

 

5️⃣ ابتدا باید کارت شرکت آزمون را خریداری کنید. برای مشاهده راهنما خرید کارت می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۴

 

6️⃣ پس از مطالعه بندهای موجود، بر روی گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” کلیک کنید.

 

 

7️⃣ شماره شماره سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید.

 

 

8️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1404 عکس خود را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید. 

 

9️⃣ تمامی بندهای فرم ثبت نام آزمون دکتری را به صورت دقیق پر کنید 

1️⃣0️⃣ در نهایت رسید که ثبت نام که شامل شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری را دریافت کنید و آن را نگه دارید.

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری

برای ثبت‌نام در آزمون و تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم راهنمای ثبت‌نام برخی مدارک لازم است که آنها را بارگزاری و وارد کنید. در مقاله زیر می توانید لیستم کامل مدارک لازم را مشاهده نمایید.

 

بخوانید: مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴

 

همانگونه که شرح دادیم آزمون به صورت یکپارچه انجام می‌گیرد و نیازی به شرکت در آزمون جداگانه ای نمی باشد. البته پس از دریافت نتایج اولیه از مرحله انتخاب رشته به بعد از دانشگاه های سراسری جدا می‌شود و انتخاب رشته دکترا ازاد در سایت این مرکز به آدرس azmoon.org انجام می گیرد. 

شما عزیزانی که قصد ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد را در سایت سنجش دارید، می توانید برای کاهش خطا در زمان ثبت‌نام ابتدا فرم پیش نویس  را که در انتهای دفترچه راهنمای قرار دارد را دریافت و تکمیل کنید. در صورتی که هر گونه سوالی دارید می توانید با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید و سوالات خود را بپرسید.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام آزمون دکتری

 

برای دریافت مشاوره در ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ چه زمانی آغاز می شود؟

    زمان دقیق ثبت‌نام آزمون از 29 مهر تا 5 آبان ماه 1403 می‌باشد.

  2. آیا ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

    بله، با توجه به اینکه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام شده است، ثبت نام آن ها نیز به صورت همزمان انجام می شود.

  3. برای ثبت‌نام آزمون چه مدارکی لازم است؟

    به مدارک لازم جهت ثبت نام را در متن مقاله فوق اشاره کرده ایم.

 

منبع: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۴

  • ۰۳/۰۶/۲۴
  • dun tel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی